Zaměřili se na problematiku dvojí kvality výrobků prodávaných v rámci jednotného trhu Evropské unie z pohledu práva na ochranu spotřebitele (zejména nekalých obchodních praktik), práva soutěžního (zejména nekalé soutěže) a práva průmyslového vlastnictví.
Předmětem analýzy bylo jednání podnikatelů uvádějících na trh v různých členských státech výrobky různé kvality, které se ale prodávají pod stejným (nebo velice podobným) označením, ale s různým složením, kvalitou nebo gramáží.
Jak konstatují autoři studie, za klamavé jednání by bylo možné považovat to, že informace o výrobcích (zejména potravinách) zpřístupněné konečnému spotřebiteli prostřednictvím etikety v hlavním zorném poli a také jejich označení jsou téměř totožné s jinými výrobky jiného složení. Mohou tak uvést spotřebitele v omyl tím, že se spotřebitel domnívá, že se jedná o tentýž stejný výrobek. Zákazník totiž nemá potřebu jeho složení při každé koupi kontrolovat. Jak konstatuje studie, jde o aktivní použití polopravdy za účelem vyvolání zavádějícího účinku, že se jedná stále o stejný výrobek stejného složení, kvality i chuti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV