Děkuji, paní předsedající, pane ministře, kolegyně, kolegové.
Já bych chtěl pana ministra seznámit s tím, že všechny ty návrhy, které tady teď máme, do konce té diskuse o tom, jestli ta výše je správná, to znamená výše těch limitů, nejlepší je to ukázat na příkladu. Já vám teď sdělím jeden příklad, nad kterým mi zůstává rozum stát. Domnívám se, že zákon v těch záležitostech, které teď tady diskutujeme, které jsou obsahem toho návrhu, se dá obcházet úplně jiným způsobem. Jestli to je korupce nebo není, to já samozřejmě nevím. Ale zcela jistě si myslím, že dnes i na základě rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže mám příklady, nad kterými mi zůstává rozum stát, protože jsem si nikdy nepředstavil, že tímto směrem se dá postupovat.
K tomu příkladu... Zlínský kraj vlastní, je 100% akcionářem zlínské nemocnice krajské, kterou chce rekonstruovat. Samozřejmě byl tam velký politický spor, jestli stavět novou nebo rekonstruovat starou. Ten spor dopadl tak, že když se chtěla stavět nová nemocnice, do toho jednání vstoupila nějaká firma JIKA, která podávala protesty tak dlouho, až se to rozhodnutí oddálilo o rok asi, nebo téměř o rok, až na konec volebního období. Přišla nová garnitura, řekla, že se stavět nová nebude, bude se opravovat stará. Najali si firmu Via Consult pana Konečného, to je ten jednatel, který byl několik měsíců ve vazbě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.