Konec hry bez pravidel!
Před dvaceti lety vznikl Facebook. Sociální síť, která měla lidi spojovat a umožnit jim, aby spolu sdíleli zážitky, zkušenosti a inovativní podněty.
Díky obchodnímu modelu postavenému na prodeji reklamy ale vznikl systém, jehož hlavním cílem je přitáhnout pozornost uživatelů a odtud už celkem zákonitě vedla cesta k algoritmickému nastavení, které upřednostňuje emotivní polarizační obsah.
Výsledek známe. Sítě, které nás měly spojovat, nás díky personalizovanému obsahu rozdělily do názorově nesmiřitelných bublin a spolu s covidovou pandemií, klimatickou krizí a bezprecedentním pustošením světového řádu ze strany Ruska notně napomohly dnešnímu stavu, kdy i lidé v nejbližším sousedství přestali sdílet společnou představu o realitě světa kolem nás.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV