„Vnímáme, že tato akce je magnetem pro sportovně založené turisty z celého světa a významným způsobem naše město propaguje. Vždycky se na tuto událost těšíme. Praha je otevřená běžcům z celého světa. Právě sport je to, co nás může spojit,“ řekl Vít Šimral, radní hl. m. Prahy pro oblast sportu.
Běžecké „sportovní svátky“ do metropole každoročně přilákají více než 107 tisíc tuzemských i zahraničních turistů. Z toho je 34 tisíc českých a 13 tisíc zahraničních běžců, zbylou část tvoří jejich rodiny, přátelé a doprovod. „Právě maraton se může stát jedním prvních velkých hybatelů turismu pro Prahu. Koronavirová pandemie tohle významně narušila, také my jsme v minulém roce nemohli pozvat tisíce běžců ze zahraniční,“ prohlásil Carlo Capalbo, prezident organizačního výboru RunCzech. „Podle nezávislé studie přináší RunCzech běžecké závody Praze 693 milionů korun v rámci přímého ekonomického přínosu. Na maraton zavítá opět hodně turistů z více než 100 zemí světa,“ dodal Carlo Capalbo.
Globální zviditelnění Prahy je podle organizace díky tradičnímu běžeckému závodu ohromné. Přenos Volkswagen Maratonu Praha může v rámci jeho vysílání sledovat neuvěřitelných 718 milionů diváků ve 131 zemích světa. Kouzelné záběry Staroměstského náměstí, Karlova mostu a dalších pamětihodností v kontextu velké sportovní události pravidelně „obletí“ celý svět na kanálech, jakými jsou například BBC, ESPN či Sky TV. Maraton navíc každý rok ve světových médiích vygeneruje až 3 000 pozitivních výstupů spojených s Prahou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV