Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové

12.12.2016 10:23 | Zprávy

Výstavba čtyřpruhu u pardubického Parama je klíčovou stavbou nejen pro krajské město, ale i pro tranzitní dopravu. Poslanec Jiří Skalický byl jedním z těch, kteří prosadili zařazení stavby do státního rozpočtu, a který se jako Pardubák trvale zajímá o její vývoj. Setkal se proto s ředitelem pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Bohumilem Vebrem, aby získal nejnovější informace o postupu stavebních prací.

Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové
Foto: top09.cz
Popisek: Poslanec za TOP 09 Jiří Skalický

Vzhledem k velmi dobré spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR s dodavatelem postupují práce v souladu se schváleným harmonogramem stavby. Definitivně by stavba klíčové komunikace měla skončit v příštím roce, první dárek ale dostanou řidiči ještě letos. „Pozitivní informací je, že ještě do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes železniční koridor a trať Pardubice – Hradec Králové a zprovozní je pro řidiče. Převedením dopravy z úseku s mostním provizorem, které vzhledem k omezené nosnosti a šířkovému uspořádání mělo velký podíl na kolonách vozidel v tomto úseku, dojde k výraznému zvýšení plynulosti dopravy,“ říká poslanec Skalický, a to přes to, že již dokončený hotový „bypass“ ve směru od Dukly k nádraží je stále uzavřen. Mezi řidiči to často vyvolává rozhořčení. „Zeptal jsem se na důvody a dostal jsem jasnou a logickou odpověď. Vozidla jedoucí od Dukly by v tuto chvíli, kdy není dokončena druhá polovina čtyřpruhové komunikace, vjížděla na polovinu čtyřpruhu s obousměrným provozem s problematickým napojením do průběžného jízdního pruhu,“ dodává Skalický.

Práce na úseku komunikace, kudy denně projede až 25 tisíc automobilů, začala v březnu loňského roku. Na úseku dlouhém necelý jeden kilometr dochází k rozšíření původní dvouproudové silnice na čtyřpruh, z křižovatky u dostihového závodiště se stal kruhový objezd. Ve směru k nádraží vzniká také speciální pruh pro autobusovou dopravu a cyklostezka i chodník. Stavba si vyžádala vybudování opěrných zdí, přemostění železničního koridoru a železniční tratě Pardubice – Hradec Králové i spolupráci s pyrotechniky. Existuje totiž obava, že v zemi leží stále mnoho nevybuchlé munice z 2. světové války.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Na jednání zastuipitelstva zazněla výzva k zachování porodnic v Plzeňském kraji

6:03 Kavij (KSČM): Na jednání zastuipitelstva zazněla výzva k zachování porodnic v Plzeňském kraji

Válkova neschopnost řídit rezort zdravotnictví přináší své další ovoce. Tentokrát v podobě existenčn…