V předválečném období jsme díky výkonům na mezinárodních soutěžích nezapomenutelného akrobatického tria pilotů Novák, Široký a Hubáček byli středem pozornosti. Zejména František Novák, který byl nazýván „králem vzduchu“ naše letectví tehdejší doby výrazně proslavil.
V poválečném Československu jsme se úspěšně prezentovali výrobou špičkových sportovních a také vojenských letadel. Do dnešní doby po celém světě létá řada letounů Zlin a také cvičných proudových letadel Delfin L-29 a Albatros L-39. Albatros L-39 je cvičným proudovým letounem, kterého bylo vyrobeno rekordních tři tisíce kusů a byl exportován do mnoha zemí celého světa. Dodnes jich po celém světě létá několik stovek, zvláště mezi soukromými majiteli. Zlom v letecké akrobacii ve sportovním světě přinesl v šedesátých letech akrobatický speciál Zlin Z-50L, který svými letovými vlastnostmi předčil konkurenci a našim barvám přinesl několik titulů mistra světa i Evropy.
V uplynulých sedmdesáti letech se ukázalo, že máme mnoho leteckých sportovců, kteří se pohybují v absolutní špičce světového leteckého sportu. Letečtí akrobaté, piloti kluzáků, parašutisté, balonáři a celá škála sportovců kategorie LAA.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Mgr. Karel Sládeček, MBA
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV