Zároveň požadují, aby Státní fond kinematografie (SFK) začal plnit své závazky a vyplatil odměny také uměleckým střihačům a mistrům zvuku, kteří se na digitalizaci starých českých filmů podíleli.
Před několika lety bylo z popudu ředitele NFA Michala Breganta více než deset významných českých filmů digitálně restaurováno v Maďarsku. Negativní ohlasy na nekvalitní výsledky vedly Ministerstvo kultury k sestavení odborné komise, která vyhodnotila výsledek za více jak 21 milionů jako nepoužitelný.
“O to zarážející je, že se NFA pod vedením Michala Breganta z celé záležitosti nepoučilo a selhalo následně i při obnově českého kinematografického klenotu Až přijde kocour od režiséra Jasného. Souzním s rozhořčením umělecké obce kvůli stále se opakujícím problémům a neprofesionalitě při digitalizaci starých českých filmů. V důsledku jde totiž o neúctu k autorům, ale také o zbytečné vyhazování peněz za projekty, které jsou pak staženy z veřejné distribuce. Ředitel Bregant by za to měl přijmout odpovědnost a odstoupit ze své pozice,” vyzvala poslankyně Olga Sommerová a poukázala na petici za jeho odvolání, kterou podepsaly již desítky významných umělců ČR.
Film Až přijde kocour byl restaurován v Itálii, ačkoliv kvalitnější práci mohla poskytnout renomovaná pražská firma UPP. K restaurování byly předány nekvalitní kopie filmu, ačkoli byly k dispozici kvalitní vzorky, ty ale italské laboratoři nebyly předány. Dědicové kameramana Jaroslava Kučery požádali o stažení filmu z veřejné distribuce, čímž nemůže být využita milionová investice vložená do restaurování filmu. Je také zvažována žádost soudu o vydání předběžného opatření, které by zabránilo dalšímu šíření takto nekvalitně provedené digitalizace skvostu české kinematografie slavného režiséra V. Jasného.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV