Ministerstvo pro místní rozvoj vysvětlilo svůj krok především chybějící notifikací předpisu v EU podle závazné Směrnice 98/34/ES. Následně se strhla vcelku očekávatelná mediální přestřelka o tom, zda je notifikace nutná, či nikoliv. Myslím si, že tato polemika není vůbec podstatná a nerad bych, aby se kvůli tomu zapomínalo na podstatně zásadnější otázky spojené s PSP:
Proč byly PSP nově připravovány speciálně založenou organizací podléhající přímému řízení a tedy i kontrole primátora Hudečka? Organizací s obřím rozpočtem, v rámci města bezprecedentními platy, bez podílu ostatních úředníků Magistrátu a bez podpory stavebních úřadů jednotlivých pražských obvodů?
Jakým způsobem byl do přípravy PSP angažován sám primátor a proč se osobně zasadil v radě HMP o jejich prosazení, přestože 37 z 39 přítomných zastupitelů předtím vyzvalo Radu k jejich odložení? Co bylo skutečným Hudečkovým motivem pro jejich sveřepé prosazení přes vůli zastupitelů i nadřízeného ministerstva? Jaké projekty začaly být poté podle PSP okamžitě připravovány a kdo za nimi stojí?
O budoucích teoretických úsporách pro město plynoucích z PSP hovořili jejich autoři často a rádi. Pokusil se ale někdo kvantifikovat dopady PSP na ekonomiku budoucí developerské výstavby v metropoli? Kolik prostředků mohly PSP developerům ušetřit na budoucích projektech, které by bylo možné stavět podle daleko benevolentnějších požadavků na parkování, výšku stropů bytů, oslunění a zastínění nových bytů i stávajících okolních budov? Jsou to desítky miliard?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Bohuslav Svoboda