Cyklostezka by mohla být vybudována právě v nejfrekventovanějším úseku, který spojuje starou Líšeň a Slatinu. „Jedná se o cca 750 metrů velmi nepřehledné a úzké silnice, na které je povolená rychlost 80km/h. V dopravní špičce tudy projede obrovské množství aut, ale i cyklistů, kteří tudy projíždějí z domu za prací buď do Líšně, nebo Slatiny. Cesta tudy je pro ně velmi nebezpečná,“ upozorňuje Jiří Svoboda, předseda místní organizace TOP 09 Brno-Líšeň.
Nejkritičtější situace na vozovce nastává v momentě, kdy auta cyklisty předjíždějí. Cyklisté, kvůli absenci cyklostezky nemají kam uhnout, vozovku lemuje pouze prudký příkop. „Řešením nebezpečné dopravní situace by bylo právě vybudování cyklostezky, ať už pro lidi dojíždějící do práce nebo navštěvujících Líšeň a okolní městské části ve volném čase, o víkendech a prázdninách. Oblíbeným cílem bývá i nedaleká Stránská skála,“ vysvětluje Jiří Svoboda.
Vlastníkem vozovky i přilehlých lánů je město Brno, které v územním plánu sice počítá s „k realizaci připravenou trasou pro cyklistickou dopravu“ právě v tomto místě, ale zatím k výstavbě cyklostezky nebyly podniknuty patřičné kroky. „TOP 09 Brno-Líšeň výstavbu cyklostezky mezi Líšní a Slatinou podporuje – pokusíme se iniciovat dohodu s MČ Brno-Slatina. Nejsou nám známy žádné překážky nebo důvody, proč cyklostezka zatím v daném místě nevznikla, přestože se jedná o velmi nebezpečný úsek – silnici lemuje hned několik pamětních křížů, které připomínají oběti dopravních nehod,“ dodává Jiří Svoboda.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV