Svobodní kategoricky nesouhlasí s krokem ministra školství Chládka, který „nepovolením“ domácího vzdělávání dětí na druhém stupni základních škol deklaruje, že ví lépe než rodiče, co je pro jejich děti prospěšné. Jde o klasický příklad státního paternalismu.
Svobodní považují domácí vzdělávání za minimálně rovnocenné vzdělávání ve škole.
Úkolem vlády není ovládat životy občanů, ale sloužit jim, vytvářet prostředí, ve kterém si občané sami budou moci vybrat, co je po ně a pro jejich děti nejlepší.
„Rozhodl jsem se toto vzdělávání nepodpořit. Pokud to rodiče chtějí, ať si klidně dítě vzdělávají doma během prvních pěti let, pak ale budou muset žáci do školy. Protože zjistit po devíti letech domácího vyučování, že je dítě naprosto nepřipravené, je příliš pozdě. To už je zničený život," vysvětluje motivaci pro své rozhodnutí Chládek.
Podle Jaroslavy Simonové z Asociace pro domácí vzdělávání je to chyba. Domácí vyučování se podle ní osvědčilo. A to na obou stupních.
(Zdroj: Článek na Aktuálně.cz http://zpravy.aktualne.cz/domaci/domaci-vyuku-u-deti-z-druhho-stupne-nepovolim-rekl chladek/r~174e0d18d08311e391780025900fea04)
Tomáš Pajonk, místopředseda Svobodných
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz