Pokud se česká vláda nedohodne s Evropskou komisí na kompromisu, budování silnic a dálnic se tím může zdržet i o několik let. Ve Středočeském kraji jsou přímo ohroženy stavby v hodnotě téměř 10,5 miliardy Kč a v okolí Prahy projekty ve výši 40,6 miliard Kč.
„O problémech s hodnocením vlivů staveb na prostředí ví Česká republika již několik let. Evropská komise zahájila řízení s ČR už v dubnu 2013. Nyní projednané a schválené dokumentace EIA není možné použít na dané projekty. Zarážející je, že se některé nové studie EIA nezadaly dopředu tak, aby nebyly ohroženy alespoň klíčové stavby,“ říká k ohroženým dopravním stavbám Petr Tiso, lídr středočeské TOP 09 do krajských voleb.
„Jenom ve Středočeském kraji jsou ohroženy stavby v celkové hodnotě téměř 10,5 miliardy korun. Jedná se především o stavby obchvatů, rychlostních silnic a dostavbu dálnic, na které jednotlivé regiony čekají pro usnadnění provozu již několik let. Jedná se například o propojení silnic R6 a R7, obchvat u Řevničova či dostavbu dálnice D4. Situace je alarmující i v okolí Prahy, kde si nový posudek žádá výstavba na Pražském okruhu,“ upozorňuje předseda krajské expertní komise doprava Tomáš Klinecký.
I když bylo předem jasné, že se musí v Bruselu vyjednat výjimka pro dříve zpracované dokumentace tak, aby se i po schválení nového zákona o EIA dále bez problémů mohlo pokračovat ve výstavbě, nechali ministři dopravy a životního prostředí za hnutí ANO celý problém "vyhnít".
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV