TOP 09: Zveřejňujeme účty za kampaň do EP. Ušetřili jsme 400 tisíc korun

17.08.2014 7:41 | Zprávy

TOP 09 opět zveřejňuje jako jedna z prvních politických stran kompletní vyúčtování volební kampaně do Evropského parlamentu. V těchto volbách kandidovala v koalici s hnutím Starostů a nezávislých a společná kampaň stála 10,1 milionů korun. Oproti předpokladům strany ušetřily 400 tisíc korun. Ve volbách se společná kandidátka stala druhou nejúspěšnější a získala v Eroparlamentu čtyři zástupce.

TOP 09:  Zveřejňujeme účty za kampaň do EP. Ušetřili jsme 400 tisíc korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo TOP 09

Strany investovaly zejména do kontaktní kampaně a vsadily také na spolupráci s podporovateli. Do těchto kategorií investovaly celou čtvrtinu rozpočtu na kampaň. Zhruba pětinu pak spolkla inzerce v tištěných médiích (1,98 milionu korun) a také online-reklama na sociálních sítích a serverech (1,91 milionu korun).  „TOP 09 tradičně využívá k oslovení voličů moderní metody. S online kampaní se nám úspěšně daří oslovit voliče. Vsadili jsme tentokrát ještě více než jindy také na kontaktní kampaň, do které jsme investovali 1,29 milionu korun,“ říká volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Dalšími položkami v konečném účtu za kampaň byly například náklady za průzkumy, kreativní práce nebo dárkové předměty pro voliče. „Koncept úspornější kontaktní kampaně se ukázal v těchto volbách jako velmi efektivní. Je lepší jít za lidmi do plné hospody, kde se politika beztak probírá denně, než řečnit před prázdným náměstím. Snažili jsme se o malou, ale velmi cílenou kampaň bez tuny zbytečně potištěných billboardů,“ dodal Poláček.

Vyúčtování kampaně

Využití v kampani

Částka (Kč)

Kontaktní kampaň

1 285 364,90

Aktivity pro podporovatele

1 143 263,15

Online kampaně

1 911 816,00

Inzerce v tisku

1 981 772,77

Průzkumy

   717 046,00

Pronájem venkovních ploch pro reklamu

1 354 201,49

Dárkové předměty

   252 467,00

Kreativa

   820 600,00

Výroba venkovních plachet, plakátů

   261 055,50

Video

   368 090,00

Celkem

10 095 676,81

 

Při kampani pod názvem „Nekašlete na Evropu“ strany vsadily právě na přímý kontakt s voliči. Koalice dokázala voliče přesvědčit, že rozhodnout v eurovolbách je stejně důležité jako přijít k volbám do poslanecké sněmovny. Při akcích „Politika se dělá u piva“ se kandidáti TOP 09 a Starostů zaměřili na oslovení mladých voličů s aktuálním evropskými tématy. Mezi ty patřila především bezpečnost v Evropě vůči Rusku, vysvětlování mýtů kolem Evropské unie nebo společná ochrana životního prostředí. Součástí kampaně byla také propagace evropské petice za nezávislost médií na politické moci.

Mimo společný rozpočet podpořila TOP 09 kampaň na úrovni krajských a regionálních organizací, které do ní vložily 1,6 milionu korun. Hnutí Starostové a nezávislí přidalo 350 tisíc korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: TOP 09

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Bezdomovci se stávají nejen sociální, ale hlavně bezpečnostní problém

10:02 Senátor Hraba: Bezdomovci se stávají nejen sociální, ale hlavně bezpečnostní problém

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k bezdomovectví.