Filip Turek (Motoristé sobě) ve svém projevu důrazně varoval před pokračujícími zásahy Evropské unie do automobilového průmyslu: “Evropská komise vyslyšela moje varování ohledně pokut za flotilové emise u evropských výrobců automobilů. Je to malá, ale důležitá změna, protože nyní budou mít více času na splnění stanovených cílů.”
Líbí se vám, jak Elon Musk vystupuje k politickým tématům?Anketa
Zároveň ale upozornil, že pouze oddalování problémů nestačí: “Musíme zastavit posedlost emisemi a tyto pokuty zcela zrušit. Musíme omezit nebo odstranit „zelené“ regulace, například nový návrh, týkající se vozidel na konci životnosti. Nepomáhají chránit životní prostředí. Jsou to jednoduše daně, které činí vše dražším pro naše občany, nejen pro auta.”
Filip Turek také upozornil na masivní ztrátu pracovních míst a stále se zhoršující postavení evropského průmyslu na světovém trhu: “Desetitisíce pracovníků již přišly o práci, protože náš průmysl, zejména automobilový, není konkurenceschopný vůči Asii a Spojeným státům.”
Nakonec kritizoval celkový směr Zelené dohody, která podle něj nemá skutečný ekologický přínos a spíše škodí evropské ekonomice: “Utopie Zelené dohody byla vytvořena díky manipulaci a korupci ze strany von der Leyenové a Timmermanse.”
Dnešní debata je dalším klíčovým krokem v rozhodování o budoucnosti evropského automobilového sektoru. Parlament nyní čekají další jednání, která mohou rozhodnout o případném zmírnění emisních pravidel, ochraně automobilového průmyslu a revizi stávajících regulací.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV