„V sociálních službách je široká škála profesí. Nemluvíme tedy jen o sociálních pracovnících, ale o každém, který svojí prací v sociálních službách pomáhá, aby bylo postaráno o ty nejpotřebnější z nás – a za to jim patří naše velké poděkování. Každý jeden, kdo pracuje v sociálních službách si zaslouží náš respekt za to, že pomáhá potřebným lidem překonávat ty nejnáročnější životní situace. Od sociálních pracovníků, terapeutů, psychologů, zdravotníků až po kuchaře. Nikdo tu není méně nebo více důležitý. Práce všech těchto zaměstnanců se dotýká srdcí a mění osudy lidí, a jednou se dotkne života každého z nás,“ říká náměstkyně primátora pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví Alexandra Udženija.
Kampaň potrvá přibližně dva měsíce a bude k vidění v tisku, v pražském mobiliáři a přibydou i rozhlasové spoty. Fotografie tváří kampaně nafotila Alžběta Jungrová. Součástí kampaně jsou také webové stránky ZDE, kde se nachází základní informace o sociálních službách od obecného popisu služeb až po požadavky na odbornou způsobilost v různých profesích (od zdravotní sestry, přes sociálního pracovníka, pracovníky v přímé obslužné péči, pečovatele v domácnostech a mnoho dalších) a také na těchto stránkách najdete seznam všech pražských příspěvkových organizací, které poskytují sociální služby a seznam volných pracovních míst, která mají. Celou kampaň připravilo hlavní město s asociací v podstatě in-house a rozpočet na její přípravu byl necelých 150 tisíc korun.
„APSS ČR si v letošním roce dělala mezi členy průzkum potřeby zaměstnanců. Zjistili jsme, že v systému je cca 3000 neobsazených pracovních míst. Nejsložitější situace v získávání nových zaměstnanců je díky vysoké poptávce po zaměstnancích právě zde v Praze. Odborným odhadem jen v Praze je k dispozici okolo 500 volných pracovních míst v sociálních službách a to na různých pracovních pozicích. Asociace uvítala možnost spolupráce s hlavním městem na této kampani, která v aktuálně probíhajícím Týdnu sociálních služeb ukazuje na možnosti uplatnění v oboru, kde práce dává velký smysl,“ říká ředitel Domova pro osoby se zdravotním postižením Palata a viceprezident APSS ČR Jiří Procházka. Na vizuálech kampaně jsou čtyři tváře reálných zaměstnanců v sociálních službách. Jedním z nich je i pan Petr, který poskytuje osobní asistenci ve společnosti HEWER.
„Vítáme každou příležitost, která pomůže získat nové pracovníky do sociálních služeb. Kampaň, která lidem ukáže, jak těžká, ale zároveň i krásná práce to je. Když pomáháte konkrétním lidem, tím největším oceněním je jejich úsměv a radost z toho, že mohou i přes svá omezení zůstávat doma – tam, kde to mají rádi. Nebo v pobytovém zařízení, ve kterém potkávají milé a ochotné tváře personálu. Moc bychom si přáli, aby se tato kampaň hlavního města a APSS dostala do co možná nejširšího povědomí a pomohla zvýšit prestiž této profese. Za zástupce poskytovatelů tuto kampaň velice vítám a přeji jí hodně úspěchů!“ dodává ředitel společnosti HEWER Jiří Boháček.
Poděkování patří všem tvářím kampaně, bez kterých by kampaň neměla opravdovou duši. Patří ale také všem pracovníkům v sociálních službách, kteří každý den dávají potřebným podporu, naději, bezpečí, porozumění, péči a pozornost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV