Stavba za 407 milionů korun bez DPH se bude stavět 34 měsíců. Trasa je dlouhá 1, 7 kilometrů. I s přilehlými komunikacemi ale vzniknou tři kilometry nových silnic. Jde o jednu z dopravních priorit Moravskoslezského kraje. Přeložka silnice I/11 do polohy severního obchvatu odkloní tranzitní dopravu a odlehčí centrální části Opavy. Vzhledem k tomu, že se jedná o obchvat města, dojde k výraznému snížení vlivů dopravy na okolí stávajících komunikací. Navrhovaný obchvat přispěje ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků provozu.
Je třeba ale ocenit místní samosprávy i odbornou veřejnost, které se prostřednictvím Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57 zasloužily o vytvoření podmínek pro rychlou přípravu stavby. Jsou i motorem pokračování západní části díla, kterým se dokončí severní obchvat a pravděpodobně v roce 2022 zajistí tranzit do Krnova a Bruntálu zcela mimo město Opavu.
Slavnostní zahájení stavby další části opavského obchvatu a poklepání základního kamene tak proběhlo v pondělí 6. března 2017 za přítomností významných zástupců – politiků i odborníků. Akce se také zúčastnil poslanec Parlamentu ČR Ladislav Velebný, který je místopředsedou zemědělského sněmovního výboru a členem hospodářského výboru, do kterého spadá i gesce dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV