"Jednali jsme mimo jiné o tom, jak účinně rozvíjet parlamentní spolupráci. Vycházíme z toho, že řada našich zájmů je shodných a stojí za to se vzájemně podpořit v Evropské unii, v NATO i případně v dalších mezinárodních organizacích. Za klíčovou považuji spolupráci ve Visegrádské čtyřce a z ní vyplývající možnost lépe a efektivněji ovlivňovat evropskou politiku. Naše kooperace by měla navazovat na vlády a jejich spolupráci, někde - u navýsost politických témat - mohou být naopak iniciativní naše parlamenty (budoucnost EU, rozpočet EU, migrace aj.)," uvedl Radek Vondráček.
Samostatný diskuzní panel byl věnován infrastruktuře a rozvoji komunikací. Předseda Sněmovny po jednání shrnul základní poselství: "Severojižní dopravní spojení, která po pádu železné opony mezi ČR a Polskem stavíme, mají význam pro naše země, naše hospodářství i pro občany. Mají vlastně celoevropský význam, ať je to dálnice Ostrava - Katovice, Hradec Králové - Vratislav nebo Liberec - Dolní Slezsko či hlavní železniční koridor Břeclav - Ostrava - Bohumín - Katovice - Varšava, stejně tak vodní cesta na Odře. Oproti spojením západ - východ jsou ta severojižní každopádně opožděná."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV