Studie říkají, co vše Pražanům toto místo nabídne, jak budou služby rozmístěny, jak se vyřeší lepší přístup do areálu a jak se v něm například bude sbírat dešťová voda na údržbu velkého množství zeleně. Důraz se při tom bude klást na ekonomickou udržitelnost provozování areálu a zároveň pestrou nabídku pro všechny Pražany.
„Poprvé přicházíme s kompletní strategií rozvoje tohoto unikátního areálu jako celku. Cílem je naplnit jeho potenciál a vrátit jej Pražanům. Budou tu normální obchody a obchůdky, trhy, restaurace a malá bistra, stejně jako prostory pro kulturu. A také nádherné venkovní prostory, kde se dá jen tak posedět třeba se zmrzlinou v ruce. Už podnikáme první kroky, aby se do tržnice mohl postupně navracet život. Chceme tržnici otevřít lidem všech věkových a příjmových kategorií a zároveň do budoucna zajistit její ekonomicky udržitelný provoz,“ představuje vizi města Pavel Vyhnánek, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí a rozpočtu.
Podkladem pro novou vizi Pražské tržnice jsou dvě studie od renomovaných společností, které vznikaly ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Ověřovací ekonomickou studii vypracovalo konsorcium poradenských firem JLL a 4ct, které se specializují na městské plánování a poradenství v oblasti realitní služeb. Autorem urbanisticko-architektonické studie je kancelář CMC architects Víta Másla.
Studie představují strategický plán rozvoje areálu a jeho fungování pro příští dekády. Ověřovací ekonomická studie na základě analýzy současného stavu i historie dává doporučení vhodného mixu a rozložení aktivit v areálu na základě zkušeností z trhu s komerčními nemovitostmi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV