Osobně jsem v poslední době sám prověřoval pomalý postup stavebních prací u dvou dopravních staveb a u obou jsem došel ke stejnému poznání. Práce je více než firem, které je jsou schopny realizovat. A tak bohužel přichází logický důsledek. Firmy nejen zvyšují ceny, ale prodlužují i dobu zhotovení díla, někdy i na dvojnásobek či trojnásobek skutečně potřebné doby na kompletní realizaci stavební zakázky. Vlastně si tím soutěží zakázky do zásoby.
A tak potom existují případy, kdy pracovníci z jedné a té samé firmy například pracují v pondělí na zakázce A, v úterý a ve středu na zakázce B a ve čtvrtek a v pátek na zakázce C. Logicky se potom doba zhotovení díla u všech zakázek neúměrně protahuje a objížděk a dalších dopravních omezení někde i několikanásobně přibývá.
Závěr je tedy pro investory jasný. Je třeba se maximálně snažit, aby smluvní podmínky a v nich stanovené lhůty neumožňovaly nebo alespoň velmi stěžovaly firmám si soutěžit zakázky do zásoby a neúměrně protahovat doby zhotovení díla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV