Zdechovský (KDU-ČSL): Členské státy se spojují proti Komisi, chtějí řešit podvody se stáčením sami

19.06.2017 22:34 | Zprávy

Podvody s tachometry postihují až třetinu všech ojetých automobilů, což stojí zákazníky v celé EU podle konzervativních odhadů mezi 5,6 - 9,6 miliard € ročně.

Zdechovský (KDU-ČSL): Členské státy se spojují proti Komisi, chtějí řešit podvody se stáčením sami
Foto: red
Popisek: Europoslanec Tomáš Zdechovský

Skupina europoslanců v čele s Tomášem Zdechovským (KDU-ČSL) proto opakovaně žádala Komisi o celoevropské řešení, které by mohlo ochránit i české spotřebitele. Dostalo se jim však odmítavé odpovědi s vysvětlením, že řešení problematiky je pouze v pravomoci členských států, což řada europoslanců odmítá a kritizuje alibismus Komise. Ta podle nich je liknavá a před podvody zavírá oči.

„Většina států už má vytvořený nějaký svůj systém boje proti těmto podvodům, ten ale relativně funguje za předpokladu, že je vozidlo stále v zemi původní registrace. Běžnou praxí je ale prodej do zahraničí, a právě při něm nejčastěji dochází k manipulaci s historií vozidla,“ říká europoslanec Tomáš Zdechovský a vysvětluje tak nutnost existence společné celoevropské databáze, která by výrazně zjednodušila evidenci vozidel, a tím i minimalizovala tyto nekalé praktiky. Podvod by totiž bylo mnohem jednodušší dohledat.

„Z mého pohledu se Komise rozhodla naprosto nelogicky a jde tak proti zájmům spotřebitelů. O to víc mě ale těší, že se k našim snahám připojují další a další země,“ sděluje europoslanec a uvádí příklad Polska, kde se má na podzim konat mezinárodní konference podobná té, kterou Zdechovský uspořádal letos v dubnu s českými politiky a zástupci z Belgie a Slovenska.

Také Německo zjišťuje, jak efektivně zabránit podvodům

„Zadali jsme vypracování studie, která má zjistit, jaké existují technické možnosti k zabránění manipulace s tachometry. Na základě výsledků tohoto výzkumu, který má být hotov koncem tohoto roku, se budeme zasazovat i o zlepšení na mezinárodní úrovni,“ potvrdil europoslancům německý diplomat a ve Hansjörg Haber.

„Případná podpora Německa, Polska a dalších zemí určitě posílí naši vyjednávací pozici před Komisí, abychom do budoucna tuto problematiku už vůbec nemuseli řešit podobně, jako to teď neřeší třeba v Belgii, kde se stočené tachometry vyskytují jen u 0,16 % vozidel,“ uzavírá Zdechovský.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Dávky

Dobrý den, pokud přijdu o práci a budu žádat o dávky, tak chápu správně, že budu muset dokládat, jaký mám majetek nejen já, ale i mý blízcí? A kdo je těmi blízkými přesně myšlen? A bude se to týkat všech žadatelů? Já třeba byl teď na pracáku poprvé za svůj život, jinak jsem pracoval a mám to v plánu...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Probíhá soud s Ursulou von der Leyen za její korupční jednání

9:04 Rajchl (PRO): Probíhá soud s Ursulou von der Leyen za její korupční jednání

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k soudu s předsedkyní Evropské komise.