Situaci dlouhodobě sleduje a je proto přesvědčený, že v mnoha případech jsou sankcionováni nikoliv skuteční pašeráci, ale nevinní řidiči, kteří se i přes všechna bezpečnostní opatření stali obětmi organizovaného byznysu s převaděčstvím.
„Zastal jsem se řidičů, protože znám těchto případů už desítky a jsou jako přes kopírák. Řidič dodrží všechny předpisy i všechny doporučené bezpečnostní postupy, prokáže, že o migrantech nevěděl, přesto je to on, kdo má platit statisícové pokuty,“ popisuje důvody zastání Zdechovský, který v roce 2017 k tématu vyvolal i plenární debatu s Komisí, od té doby se ale situace s postihováním řidičů příliš nezlepšila a ve Francii byl dokonce k dvouletému trestu odnětí svobody odsouzen řidič Jiří Sagan z Kladna, a to přestože mu v žádném případě nebyl prokázán úmysl pašovat, což je dle francouzského zákona nutné.
„Komisi jsem proto na plénu vyzval, aby se opravdu případy řidičů kamionů začala systematicky zabývat, protože současná situace je dlouhodobě neudržitelná,“ uzavírá Zdechovský a věří, že Komise jeho výzvu v zájmu bezpečnosti evropských občanů vyslyší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV