„Místní firmy musí každoročně žádat o výjimky, aby mohly jejich nákladní auta využít hraniční přechod. Tato administrativní zátěž jim ztěžuje podnikání a dokonce je ohrožuje. Firmy totiž uzavírají přeshraniční smlouvy na několik let a ty obsahují také sankce za nedodržené dodání na druhé straně,“ popsal stav na Broumovsku Zdechovský. Chce se obrátit na premiéra Sobotku a také na ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka, aby se pokusili s Polskem dohodnout na dlouhodobém řešení, které by podpořilo jistotu místních podnikatelů a další investice do závodů.
Podnikatelé nechtějí žít v nejistotě
Zprůchodnění přechodů pro nákladní dopravu pomůže rozvoji regionu a také ulehčí přetíženým dopravním cestám. Podle Zdechovského dojde také k posílení příhraniční ekonomické spolupráce a naplnění myšlenky volného pohybu zboží, což je myšlenka, na které Evropská unie stojí.
„Jsme rádi, že nám poslanec Zdechovský pomůže v našem apelu na ministra a premiéra. Ukázali jsme mu přímo v místě problém, se kterým se potýkáme. Oceňuji, že si na nás o víkendu, kdy by mohl být s rodinou, udělal čas a osobně přijel. Věříme, že jeho apel bude slyšet,“ shrnul Jan Školník, předseda podnikatelského klubu Broumovska.
Na Broumovsku se jedná o přechody Otovice-Tlumaczow a Meziměstí (Starostín) – Golinsk, kde je třicet metrů před hranicí omezená tonáž na 6 tun. Stejné to je i z polské strany. K průjezdu je zapotřebí získání výjimky, která obnáší náročné jednání s policií, správou a údržbou silnic a dalšími orgány. Podnikatelé si také postěžovali na situaci v oblasti bezpečnosti. Nejvíce je trápí drobná kriminalita lidí ze sociálně vyloučených lokalit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV