O poklesu výkonu ve stavebnictví ke stejnému období loňského roku (leden až květen 2015) o 8,8% díky zpackané implementaci EIA, meziročnímu poklesu zadaných veřejných zakázek o 35 %, špatné koordinaci a komunikaci mezi ministerstvy, ale hlavně špatné stavební legislativě, která zejména v oblasti povolovacích procesů jde významně nad rámec směrnic EU toho bylo již popsáno hodně a „skutek utek".
Porada ekonomických ministrů Vlády ČR, která se konala dne 18. července 2016, měla na programu kontrolu plnění Akčního plánu na podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR. Zejména plnění cílů v oblasti rozvoje investiční výstavby bylo vyhodnoceno jako rizikové, což některé projektové manažery a investiční referenty na ŘSD pobavilo. Musím podotknout, že jsem s kolegy-odborníky v minulosti vždy oceňoval vyhlašovaný boj na poli snižování administrativní a časové náročnosti investičních procesů, který po prostudování rešerší a Monitorovací zprávy 2/2011 „Dodavatel analýzy systému financování dopravní infrastruktury", Fáze 1: Analýza systému dopravní infrastruktury z 15. 12. 2010 lze s odstupem času shrnout do věty: „Zůstáváme i nadále papežštějšími než papež".
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) – Národní orgán pro koordinaci krom jiného zodpovídá za probíhající transpozici Směrnice EP a Rady EU/52/2014 (EIA) a investiční referenti se začínají opět obávat, že vzhledem k neznalosti problematiky investiční výstavby u citovaného koordinátora dojde k dalšímu zvýšení administrativní a časové náročnosti při přípravě a realizaci projektů, jehož výsledkem bude opět ohrožení čerpání finančních prostředků EU na výstavbu dopravní infrastruktury pro období let 2014–2020, konkrétně u OPD II. MMR u tohoto programu navíc vyhodnotilo vysoké riziko u dopravních projektů, u kterých bylo vydáno stanovisko EIA před vstupem ČR do EU podle zákona č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, a navrhuje vzhledem k délce procesu posouzení EIA podle stávajícího zákona u staveb, u kterých nebyla uplatněna výjimka, jako poslední možné opatření k eliminaci rizika nevyčerpání finančních prostředků alokovaných ze strany Evropské komise jejich realokaci z OP Doprava do OP Životní prostředí. Touto realokací by měla být dotčena alokace prioritní osy 2 „Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura. Jednalo by se o cca 2 mld. Kč v rámci Fondu soudržnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV