V listopadu 2015 jsem v blogu uvedl, že jednou ze základních funkcí státu by měla býti stabilizace ekonomiky, mimo jiné právě prostřednictvím řízených investic, především do infrastruktury tak, aby z toho měla celá společnost i ekonomika jasnou výhodu, viz zde.
K prvotním pokusům zamyslet se nad procesy ve stavebnictví se však budeme muset vrátit až do r. 2011, kdy na XII. Dopravně-inženýrských dnech v Hustopečích u Brna s názvem „Městské komunikace z pohledu investora, správce, zhotovitele s ohledem na složitou problematiku přípravy, realizace a údržby" vniká tzv. Hustopečská výzva, která byla následně projednána v Technické radě GŘ ŘSD za odborného přispění tehdejšího ředitele úseku inteligentních dopravních systémů na GŘ ŘSD s cílem zefektivnit výstavbu, vybavení a provozování dopravní infrastruktury, neboť vlivem různých okolností a subjektů se stávají tato dražšími nejenom z hlediska investic, ale významně stoupají i provozní náklady, včetně nákladů na údržbu a obměnu zařízení, a dostaly se tak do hledáčku tehdejších představitelů české vlády, MD a ŘSD. Jednou z možných forem byla zmíněna systémová kontrola, revize či audit stávajících projektů nástroji např. analýzou rizik Check List, Expert Judgement, atd… Na základě požadavků vzešlých z Technické rady GŘ ŘSD byla například vypracována Komparativní analýza technologického vybavení tunelů s cílem porovnat vybavení tunelů v ČR se zahraničím. Bývalý odbor řízení jakosti GŘ ŘSD byl pověřen k přípravě, zajištění průběhu a moderování konference s názvem „Školení zaměstnanců ŘSD se zaměřením na provádění a kontrolu stavebních prací II." ve dnech 15.-16.3. 2012 v kongresovém středisku Tři věžičky u Střiteže v blízkosti D1.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV