Ochraňujeme práva spotřebitelů posílením jejich práv. Pouhá osvěta nestačí a bylo třeba postavení spotřebitelů zvýšit. Zákazník tak bude mít větší oporu v zákoně.
Co se konkrétně změní:
- Smlouvy uzavřené po telefonu se musí nově potvrdit i písemně.
- Od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory budete moci do 30 dní odstoupit.
- Zakazují se falešné recenze na webu prodejce.
- Zakazuje se klamání zákazníka pomocí slev. Prodejce musí u nabídky uvádět nejnižší cenu za posledních 30 dní.
- Oběť nekalé „šmejdské“ obchodní praktiky má 90 dní na odstoupení od smlouvy.
- Zakazuje se dvojí kvalita v rámci EU.
Prosím, řekněte to i doma svým rodičům, babičkám a dědečkům. Právě senioři jsou totiž častými oběťmi nátlakových prodejních praktik. Nově ale všichni budou mít v zákoně lépe zakotvené právo na „únik“ z nekale uzavřených smluv.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV