Už deset dnů jsou sdělovací prostředky zahlcovány informacemi o případu poslance a bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Dokonce se začaly ozývat hlasy, že jde o popravu bez rozsudku, o mediální šikanu a že si média tento případ víc než užívají.
Na způsobu informování ze strany sdělovacích prostředků však oslovení mediální odborníci neshledávají nic závadného. „Informování je vyvážené, protože využívá údaje, pokud jsem se mohl dočíst, jen z ověřených zdrojů a zcela v minimálním měřítku spekulace. Čili jde o odposlechy, citace a tak dále. Samozřejmě tisk a redaktoři mají právo na svoji úvahu a svůj úsudek, ale to jim nikdo nemůže vzít,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.
Miláčkem pravicových novinářů Rath nebyl
„Rath nebyl zrovna miláček pravicových novinářů, kterých je, zdá se, o něco víc než těch levicových. A ti levicoví se přidali, protože on tu svou aroganci přehnal. Ale kdyby to mělo být jen na Rathovi, tak co si budeme povídat, sedm milionů proti tomu, co tu bylo rozkradeno, není žádná velká suma,“ upozorňuje pro ParlamentníListy.cz Jiří Mikeš, lektor komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník