Byl to pro vás velký skok od soukromého farmaření až po řízení celého resortu?
Je to samozřejmě rozdíl, ale pořád zůstávají základní principy. Když člověk má potřebnou odbornost, zná prostředí, dokáže se obklopit schopnými lidmi, dělá práci naplno a poctivě, nekrade, ať tato pravidla uplatňuje jak v řízení malého podniku, tak na úrovni středního managementu nebo ve vedení ministerstva, tak se to dá zvládnout. My tady pracujeme skutečně s velkým nasazením, dlouho do noci, a mám pocit, že se nám daří tu situaci zvládat. Ale jaké to přinese výsledky, se ukáže až za několik měsíců.
Při svém nástupu jste prohlásil, že i ten nejmenší zemědělec může zavolat svému ministrovi a zveřejnil jste své telefonní číslo. Nemáte přetíženou linku? Nelitujete už svého tehdejšího výroku?
Musím říci, že toho rozhodně nelituji, protože to byl současně i silný vzkaz všem úředníkům ministerstva, aby se chovali vstřícně, lidsky a profesionálně ke svým klientům, ať už k zemědělcům, starostům nebo komukoli jinému. Je pravda, že když skončím dvou, tříhodinové jednání, mám na mobilu dvacet, někdy i třicet zmeškaných hovorů. Ne všechny jsem schopen vyřídit, někdo musí zavolat dvakrát, ale nese to ovoce. Ovšem většinou mi lidé píší, ať už na e-mail nebo Facebook, volají jen lidé, kteří už jsou opravdu zoufalí. Ale stejně to skončí tím, že je požádám, aby mi napsali fakta ke svému případu, stručný popis, o co jde, a pak to tady řešíme. Spoustu věcí, které by byly pro malý nebo střední podnik likvidační, kdy právo bylo na straně žadatele, se nám podařilo vyřešit a odblokovat.
Můžete ze stížností vidět, v jaké oblasti se objevují problémy nejčastěji, co je tedy třeba řešit systémově?
Teď nejsem schopen analyzovat, kde je nějaké vyšší procento stížnosti. Ale musím říci, že to má celkově pozitivní dopad. O víkendu se mi stalo, že volala nějaká paní, předala mi manžela, a ten říkal, že volat nechtěl, ale že vede s manželkou debatu o tom, jak obtížná je situace v lesnictví, kde pracuje už pětadvacet let. A manželka mu prý řekla, proč mi to vykládáš, já to tady poslouchám roky, řekni to přímo ministrovi, tak mi zavolali. Pak jsme si povykládali. Samozřejmě že já tomu člověku nenabídnu po telefonu konkrétní řešení. Ale přislíbím, že situaci budeme řešit. A to budeme, teď se sejdu s generálním ředitelem Lesů České republiky. I pro toho člověka je podle mne důležité, že může své připomínky říci přímo tomu, kdo je může řešit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Libuše Frantová