Ministr s delegací podnikatelů a politiků cestuje speciálem, ten nicméně museli nechat v indickém Dillí. Na letišti Paro, které leží mezi 5000 metrů vysokými horami, totiž mohou přistávat pouze speciálně proškolení piloti vlastnící příslušný certifikát. Existuje jich pouze osm a dva z nich jsou Češi, dodal ministr. Stroj komerční linky Druk Air nicméně tentokrát pilotoval Bhútánec.
"Letadlo se různě klopí na strany, musí manévrovat mezi horami, které jsou porostlé lesy a v některých momentech to opravdu není příliš daleko od skal či obydlených domků. Piloti to ale mají v ruce a není to žádné drama," popsal šéf české diplomacie s tím, že přistání bylo velice hladké. "Musím říct, že horská dráha je mnohem horší," dodal.
Jak Kohout doplnil, česká delegace během následných jednání nabídla Bhútáncům osvícení letiště, které by prodloužilo jeho pracovní dobu, a rovněž elektronickou navigaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk