Asociace z počátku neměla o diskuzi a řešení problémů v taxislužbě zájem, teď se start pracovní skupiny snaží ovlivnit hromadným protestem.
Na posledním jednání s AKT nabídla primátorka Krnáčová asociaci zastoupení v pracovních skupinách na vytvoření standardů v pražské taxislužbě a pro tvorbu nových zkoušek pro řidiče taxislužby. Předseda AKT Karel Holcman tuto formu spolupráce odmítl s tím, že nezasedne k jednacímu stolu se zástupci dispečinků. Na několikátý pokus se primátorce podařilo přesvědčit, aby se AKT do pracovních skupin zapojila.
„Nepovažuji za vhodné, že se Asociace koncesionářů v taxislužbě snaží vynutit výhodu pro své podnikání masovým protestem, když nakonec potvrdila účast ve všech pracovních skupinách a ještě před začátkem jejich jednání chce blokovat průjezd městem. Na zítřejší schůzku pracovní skupiny, která se skládá ze zástupců AKT a dispečinků, jsem také pozvala zástupce médií. Tato jednání se chci vést transparentně a otevřeně, nicméně čekám na vyjádření, zda AKT a dispečinky s účastí médií budou souhlasit,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.
Magistrát hlavního města Prahy se bude v den stávky snažit občanům co nejvíce situaci ulehčit. „Chtěla bych Pražany poprosit, aby v den stávky využívali více MHD, která bude po dohodě s náměstkem Dolínkem posílena v maximální možné míře,“ dodala Krnáčová.
Město bude dále pokračovat v pravidelných kontrolách taxislužby, bude prosazovat navrženou změnu zákona o silniční dopravě a zpřísnění zkoušek pro získání licence. Ve spolupráci s taxi týmem bude magistrát pokračovat v tlaku na problematické taxikáře.
Jedním z požadavků AKT je stanovení minimální či fixní ceny taxislužby. Ministerstvo financí ČR, v jehož kompetenci stanovení takovéto změny zákona je, se ale v minulosti vyjádřilo k této iniciativě negativně. Město bude prověřovat stanovení garanční ceny například za cestu na letiště tak, jak to funguje například v New Yorku, kde existuje takzvané flat rate, kdy je stanovena fixní cena z centra města na letiště.