Hlavním účelem společného podniku je podpora urbanistického rozvoje území v okolí stanic trasy metra I. D – 1. etapa, rozvoj developerského potenciálu pozemků nacházejících se na tomto území a v neposlední řadě realizace odpovídajícího ekonomického profitu z nakládání s těmito pozemky a navazujícími dalšími nemovitostmi.
„Zapojení soukromého sektoru se vysloveně nabízí, protože finanční zátěž jednak neponese město samotné, ale zároveň získáme partnera se zkušenostmi, který navíc bude moci v některých případech postupovat mnohem rychleji než město,“ řekla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
„Z mého pohledu coby radního pro dopravu je klíčové udělat vše proto, aby byla trasa metra D co nejdříve v provozu. Vyhodnotili jsme, že nalezení strategického partnera je jedním z kroků, který vše uspíší,“ uvedl Petr Dolínek, předseda dozorčí rady DPP a náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
Zájmovou částí nové trasy metra I. D je provozní úsek mezi stanicemi Pankrác – Depo Písnice, jehož součástí jsou konkrétně tyto stanice: Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice, Depo Písnice. Délka trasy I. D – 1. etapa je 7,9 km.
„Za představenstvo DPP vítáme iniciativu hl. m. Prahy vytvořit synergii mezi výstavbou trasy metra I. D a rozvojem území kolem nových stanic. Tato synergie jistě přispěje k dodržení časového harmonogramu výstavby nové trasy,“ uvedl Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Mým cílem je začít se stavbou metra D podle harmonogramu, který jsme si stanovili, to znamená už v roce 2019, a zapojení soukromého sektoru by řadu věcí urychlilo,“ dodala primátorka Adriana Krnáčová.
Cílem předmětné soutěže je transparentní výběr partnera pro rozvoj strategických území v rámci uvedeného projektu, za podmínek, které budou kompletně zveřejněny na webových stránkách ZDE.
Podrobnější informace k trase metra I. D jsou k dispozici na webových stránkách ZDE