29.04.2014 11:34:58
Radnice: Auta z Blanky ucpou silnice
Radnice: Auta z Blanky ucpou silnice
Radnice: Auta z Blanky ucpou silnice
S velkými obavami čekají některé městské části, jaká vřava nastane na silnicích po otevření tunelového komplexu Blanka. Strachují se, že dílo za 36 miliard korun, které by mělo začít sloužit možná v létě, přivede na komunikace ještě víc aut. A řešení, která navrhuje magistrát, aby na vozovkách nevznikl totální zmatek, úplně nevítají.
„Určitě to nebude nic, co by Praze 8 kdovíjak pomohlo,“ netají svůj názor na stavbu, která od prosince stojí, místostarosta osmé části Michal Švarc (TOP 09). Libeňská radnice se bojí dalšího zahlcení ulice V Holešovičkách, kde už teď hladiny hluku a polétavého prachu překračují normy, Zenklovy, Povltavské, dolní Libně. Jediným východiskem z možné kalamity je podle Švarce zahloubení Holešoviček do tunelu. Jenže na to chybějí peníze a pravděpodobně i politická ochota, upozornil.
Jedním z návrhů, jak ulevit lidem, kteří bydlí v sousedství rušných tepen, jsou provizorní protihlukové betonové stěny podél ulice V Holešovičkách. „Ale bojíme se, že tam toto provizorní opatření zůstane napořád,“ řekl Švarc Právu.
Radní Prahy 9 Tomáš Holeček (ODS) považuje za logický názor dopravní policie tunel otevřít, počkat, co udělá s dopravou, a teprve pak vytvořit vhodná opatření. Ne je připravovat dopředu bez prověření. „Jediné opatření pro Prahu 8 a 9 je semafor v Liberecké a Davídkově, a je to hodně málo,“ konstatoval. Auta podle něj budou hledat únikovou cestu, takže se rozprostřou do obytné zástavby v Kobylisích, na Střížkově, Proseku. Mobilní protihlukové zdi podél Střížkova, jež můžou šplhat až do 12 metrů, se mu nezdají optimální.
„Pokud ty stěny nemají zaoblení nahoře, hluk se bude tříštit a zábrana nesplní svůj účel. Na Proseku můžou být nebezpečné vlivem povětrnostních podmínek a vlivem počasí a technického uspořádání po pár letech můžou způsobit ještě větší kravál než auta,“ přemýšlí. Situaci by pomohly vyřešit mimoúrovňové křižovatky. Podstatné je podle něj dobudovat Pražský a Městský okruh. „Jinak to absolutně k ničemu nepovede a vyústění Blanky v Troji pár kilometrů od centra a bez komunikační návaznosti, z toho mám obrovské obavy,“ dodal Holeček, který si myslí, že Praha by měla požádat o pomoc stát.
„Málokteré hlavní město v Evropě řeší samo tyto zásadní věci,“ upozornil.
Úpravy, s nimiž se po zprovoznění Blanky počítá v centru, mohou mít negativní dopad na téměř všechny městské části, bojí se Praha 13. Omezení průjezdů mohou podle dopravních odborníků zvýšit intenzitu provozu ve Strahovském tunelu až na dvojnásobek a způsobit kolaps v oblasti Smíchova.
„Zklidňování automobilové dopravy v centru musí proběhnout v rámci celopražského systémového řešení dopravy. A nesmí být podhodnoceno parkování,“ upozorňuje místostarosta Aleš Mareček (ČSSD). Třináctá část by uvítala, kdyby pro město byla prioritou vedle dokončení obou okruhů včetně tzv. Radlické radiály také výstavba parkovišť P+R. „Odkládání stavby na Zličíně je jednou z příčin každodenního obsazení parkovacích míst v okolí stanic metra. V případě rozšíření zón placeného stání v některých městských částech se situace na okraji města ještě zhorší,“ upozornil. Praha 7 naopak doufá, že otevření tunelu zklidní provoz na Letné. „Doufáme, že provoz Blanky umožní postupně se věnovat zklidňování různých lokalit. Jedním z nejdůležitějších projektů je přeměna Veletržní z průjezdné tepny na klidnější komunikaci, například redukcí jízdních pruhů, výsadbou zeleně,“ reagoval pro Právo mluvčí holešovické radnice Martin Vokuš.
***
Jediné opatření pro Prahu 8 a 9 je semafor v Liberecké a Davídkově, a to je málo Tomáš Holeček, radní Praha 9
Regionální mutace| Právo - Praha - střední Čechy
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout