Dobré zprávy. Česká exportní banka stabilizovala svůj rizikový profil: žádný nový úvěr, který by vykazoval akutní riziko úvěrové ztráty. K tomu snížili počet zaměstnanců o 7 procent a objem nově podpořených obchodů je nejvyšší za poslední 3 roky. Dobré výsledky má i Exportní garanční a pojišťovací společnost. Podporuje naše firmy. Třeba dodávku 400 autobusů IVECO na Pobřeží slonoviny.
Jednal jsem i s Prague Airport - Letiště Praha, které má velké rozvojové plány. Dál rozšiřuje spojení do ČR s jinými leteckými společnostmi. Máme jasný plán, jak jich získat ještě víc. S Air Asia jsme domlouvali při mé návštěvě Thajska. Dál je v plánu rozšíření přímých linek z USA.
Letiště Praha chce v nejbližších 8 letech investovat za 27 miliard. V roce 2018 jsme měli 16,8 milionu pasažérů a počítáme s postupným nárůstem: v nejbližších letech 20 milionů a ještě dál ke 30 milionům v příštích 20 letech. To už by měla být hotová paralelní runway a rozšířený terminál 2. Už dnes samozřejmě pracujeme na propojení železnice z centra Prahy s letištěm, které má realizovat Správa železniční dopravní cesty. Rozvoj turistického ruchu funguje.
Dál jsme jednali s OKD. I když bohužel kvůli nedávnému neštěstí na dole přišlo ve svém hospodaření o 800 milionů korun, navrhuje velké investice. Ty umožní pokračování těžby i po roce 2024. Až do roku 2027, možná i 2030. Podle vývoje ekonomické situace.
A další jednání. Tentokrát s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou, která podporuje financování malých a středních firem. Dává jim garance na úvěry u komerčních bank a administruje evropské fondy pro malé podnikatele. Probrali jsme společně jejich strategii.