Čtveřici elektrických vozidel E.ON e-max si městská policie převezme 1. srpna 2014 prozatím do pronájmu na testování, a to každý kus za symbolickou 1 korunu měsíčně. Výrobce avizuje velmi slibné náklady pouhých 20 haléřů na kilometr provozu. Servisní náklady klesají k minimu i díky menšímu množství dílů, které se jinak běžně umísťují do skútrů s benzínovými motory. Stroj je rovněž úplně nehlučný.
„Skútry jsou v určitých částech města pro strážníky ideálním dopravním prostředkem, zejména v rekreačních oblastech, na sídlištích i v centru města,“ řekl primátor města Brna Roman Onderka. „Hlídky mohou snadno manévrovat na užších silnicích, stihnou projet rozsáhlá území, a přitom nezatěžují okolí hlukem a nadměrnými zplodinami. Ohleduplnost k životnímu prostředí je v případě Brna na místě; každý krok ke zlepšení čistoty ovzduší nám přinese užitek,“ dodal primátor.
I skútry klasické konstrukce, které rozšíří vozový park Městské policie, jsou mimořádně šetrné k životnímu prostředí. Se spotřebou jen lehce nad 2 litry na 100 ujetých kilometrů a systémem START – STOP jsou ideální volbou do městského provozu. Hondy PCX 125 zamíří na služebny do Bystrce, na Brno-sever, do městské části Brno-jih, na západ Brna i do revíru Tábor, pod který spadají Žabovřesky, Komín a Jundrov.
Brněnští strážníci už od prosince 2012 zařazují do vozového parku i auta s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). I tyto motory produkují méně škodlivin i prachu, projevují se kultivovanějším a tišším chodem a pomáhají šetřit značnou část nákladů.
Vozový park Městské policie Brno zahrnuje (včetně nových skútrů):
46 osobních vozidel (z toho 4 na stlačený zemní plyn)
11 minibusů (VW Transporter)
1 bus
25 skútrů + 4 elektroskútry
5 motorek
Kromě toho se v terénu pravidelně pohybuje cca 10 cyklohlídek.