A to i přes ujištění ministra dopravy Pavla Dobeše o tom, že se vše urychleně zlepší. Zatímco v předchozím registru obsloužil Magistrát města Brna (Odbor dopravněsprávních činností, Kounicova 67) necelých čtyři sta občanů denně, dnes se bavíme o necelé stovce. Problémy způsobuje nová verze, ve které chybí mnohé údaje o řidiči, jeho vozidle a technickém osvědčení.
Brněnský magistrát dnes proto zatím vydal pouze 60 pořadových lístků a bude doufat, že stejný počet občanů také obslouží. Zároveň přicházejí lidé, kteří si vyzvedli pořadové lístky v minulých dnech a vzhledem k nefunkčnosti systému, nemohla být jejich agenda vyřešena.
„Jestliže se mluví o novém systému už dva roky a ministr dopravy Pavel Dobeš přislíbil jeho plnou funkčnost, praxe je zcela jiná. Faktická příprava se odehrála na přelomu června a července a do ostrého provozu šla plně nevyzkoušená verze, nemůžeme se divit, že registr je nefunkční a místo, aby práci ulehčil, tak jí naopak ztěžuje jak občanům, tak úředníkům, kteří musí mnohé informace vypisovat ručně. Mám podezření také na to, že se do registru mohou vlivem této chaotické situace dostat takové údaje, které mohou být nepřesné, zkreslující a do budoucna vytvářející další problémy,“ konstatuje primátor města Brna Roman Onderka.
Nejčastější problémy
- přihlašování nových vozidel
- přeregistrace vozidel mezi okresy
- pod jednotlivými řidiči se ukazují chybné údaje
v technickém osvědčení chybí až 60 procent informací