S úkolem zefektivnit a zlepšit práci pro městskou samosprávu nastoupila 14. září na českolipské radnici do funkce vedoucí organizačního odboru Ing. Martina Bartáková. Zkušenosti má již z dřívějšího působení na Městském úřadě v České Lípě a také v Doksech.
„Martinu Bartákovou vybrala komise na tuto pozici jednomyslně, je řídící, organizační i komunikační typ. Od nového odboru očekávám profesionalizaci servisu pro samosprávu, rozvoj moderní komunikace s občany, cílené budování vnějších vztahů se všemi, s kým město spolupracuje. A také novou metodiku řízení příspěvkových organizací města – škol, školek, i těch v oblasti kultury a sportu. V dohledné době se chceme více orientovat na podporu cestovního ruchu, dosud ale nikdo nepřišel s koncepcí, co vlastně Česká Lípa v této oblasti potřebuje a čím může město pomoci. I to je jeden z prvních úkolů nového odboru, který bude nová vedoucí řídit. Chci lepší servis pro zastupitele a srozumitelnější a vstřícnou komunikaci s veřejností, ať už jí jsou občané nebo naši partneři, a samozřejmě profesionální naplnění dalších svěřených agend,“ uvedla starostka města Romana Žatecká.
Nový odbor je novinkou a vznikl změnou organizačního řádu města k 1. červenci 2015. Zahrnuje nejen sekretariát vedení města, úsek pro komunikaci s veřejností, městské informační centrum, úsek pro příspěvkové organizace města, školství, úsek projektů, ale i krizové řízení. Jeho náplní je zpracování komplexních politických, ekonomických, případně jiných analýz, realizace koordinační, organizační, informační a konzultační činnost vyšší úrovně, administrativa, koordinování sekretářských a administrativně technických činností sekretariátu, kompletní administrativně-organizačně-technické zabezpečení jednání orgánů města spočívající v přípravě a zpracování materiálů na schůze rady města a zasedání zastupitelstva města, zajišťování plnění jejich usnesení apod. Kromě toho také agendy symboliky města (zejm. užívání znaku, vlajky a loga města), kroniky města, čestného občanství, místopisu spojenou s pojmenování nových ulic a veřejných prostranství, členství města v organizacích a v dobrovolných svazcích obcí, zajišťování významných výročí, petic a stížnosti (v samostatné působnosti), žádostí dle zákona č. 106/1990 Sb., o svobodném přístupu k informacím, evidence Sbírky zákonů, Věstníku vlády a Věstníku právních předpisů Libereckého kraje, vydávání (administrativně i organizačně) právních předpisů města (obecně závazných vyhlášek a nařízení), jejich evidenci a zajišťování související agendy, partnerských měst, organizaci a koordinaci zahraničních pracovních cest, prezentaci města ve sdělovacích prostředcích, výstupy informací z města, městského úřadu a městské policie pro veřejné sdělovací prostředky, vyhodnocování informací o městě, městském úřadu a městské policii ve veřejných sdělovacích prostředcích, agendu související s vydáváním městských novin a inzerci městských novin, kompletní správu a aktualizaci údajů a informací na webu města, agendu pohřbů osamělých osob, agendu krizového řízení, BOZP a požární ochrany, agendu kontrolního výboru, zveřejňování dokumentů na úřední desce, autorizovanou konverzi z moci úřední pro potřeby odboru.