„Počítáme, že letos bude kvůli počasí mnohem více výtluků než loni. Pokud nebudou příliš nízké teploty a nebude padat sníh, tak první opravy tzv. technologií Silkot začnou na konci února. Do konce dubna pak touto technologií vyspravíme na vozovkách, na základě uzavřené rámcové smlouvy s vybraným dodavatelem, havarijní výtluky v celkovém rozsahu 1700 m2. Oproti loňskému roku je to pro srovnání zhruba třetinový nárůst sjednaných oprav,“ říká místostarosta Juraj Raninec.
Na českých silnicích je 6328 úseků, na kterých se objevil nebezpečný výtluk, který může poškodit auto nebo způsobit dopravní nehodu. Česká technologie Silkot využívá k opravě výtluků v asfaltových vozovkách recyklát získaný při celoplošném frézování vozovek. Stroje Silkot Blue a Silkot Smart umí nahřát recyklát i vozovku tak, aniž by se spálilo pojivo – asfalt. „Tuto technologii město poprvé využilo v roce 2011 a většina opravovaných výtluků je dodnes v celku dobrém stavu. Tato metoda je téměř srovnatelná s metodou, kdy se okolí výtluku vyfrézuje, nahradí novou balenou směsí a provede se zálivka spár. Silkot je ale levnější a opravy se mohou provádět také v zimním období,“ uzavírá Petr Švadlenka z odboru technické správy majetku města.