19.01.2018 9:09:00
Libeňský most se měl opravovat už dva roky
„Krizové uzavření Libeňského mostu pro veškerou silniční a tramvajovou dopravu je důsledkem dlouhodobě zanedbávané údržby ze strany Technické správy komunikací i nečinnosti náměstka Dolínka,“ říká pražský zastupitel za Piráty Viktor Mahrik.
V květnu 2016 pirátský zastupitel Ondřej Profant spolu s dalšími
osobami podal trestní oznámení na neznámého pachatele v souvislosti se
zanedbanou údržbou Libeňského mostu. Podle Pirátů totiž Technická správa
komunikací nechala stav Libeňského mostu dlouhodobě zhoršovat, ačkoliv z
četných posudků věděla, že musí odstranit příčiny jeho degradace -
zejména zabránit vnikání vody do mostu vozovkou (více ZDE).
Tento stav trvá v podstatě do dneška: Po dva roky se nic nestalo, most
chátral dál a dnešním dnem se oficiálně dostal do havarijního stavu a je
nutné jej uzavřít.
Pražské zastupitelstvo v únoru 2016 rozhodlo o opravě mostu, přesto se
do dnešního dne s opravami nezačalo. V roce 2015 ČSSD dokonce
prosazovala strhnutí mostu a výstavbu mostu nového. Teprve pod tlakem
občanů, občanských sdružení (Klub za starou Prahu), Národního
památkového ústavu a opozičních zastupitelů se podařilo na
zastupitelstvu v únoru 2016 prosadit nikoli demolici, ale rekonstrukci
mostu (více ZDE).
Piráti kritizují laxnost rady Hlavního Města Prahy, která nenechala
opravit most již v roce 2016. Až v prosinci 2017 na jednání dopravního
výboru pražského zastupitelstva náměstek Dolínek prohlásil, že zahájí
přípravy na rekonstrukci mostu. Bylo skutečně nutné nechat chátrání
zajít tak daleko, že je dnes nutné most krizově uzavřít a nikdo není
momentálně schopný garantovat, do kdy tento stav bude trvat?