„Je to jedno z prvních využití augmentované reality v politické komunikaci a určitě první v České republice,“ uvedl stratég kampaně Tomáš Mrkvička. Podobný nástroj použil v minulosti například prezidentský kandidát Muhammadu Buhari v Nigérii v roce 2015. Hologram kandidáta, který mluví k lidem, tedy podobnou technologii, využilo několik politických kampaní – například francouzský prezidentský kandidát Jean-Luc Mélenchon v roce 2017. Andrew Yang plánuje velkou část své prezidentské kampaně v roce 2020 ve Spojených státech postavit právě na využití trojrozměrných hologramů. „Tištěné noviny jsou pro volby tradičně důležité. My jsme těm našim ale chtěli letos dodat něco navíc. Myslíme si, že pokud dokážeme kampaní naše voliče zaujmout a pobavit, více z nich se může odhodlat jít k volbám,“ dodal Mrkvička.
Rozšířená realita (augmented reality – AR) je nová technologie, která umožňuje do reálného světa přidávat počítačem vytvořené vizuální objekty. Miroslav Papež, vývojář a autor systému použitého Piráty, popisuje technickou stránku projektu: „Aby rozšířená realita fungovala přímo z prohlížeče mobilního telefonu, vyvinuli jsme vlastní technické řešení za pomoci existujícího kódu z open source knihovny.“
Pro zobrazení postavičky není třeba stahovat do telefonu žádnou aplikaci, stačí otevřít ve webovém prohlížeči stránku ZDE, na kterou odkazuje také vytištěný QR kód a zamířit fotoaparát na znak na titulní stránce novin. Animovaný Ivan Bartoš, který reaguje na skutečný pohyb novin, čtenáři řekne, proč volit Piráty ve volbách do Evropského parlamentu.