„Opravu dálnice D1 mezi 220. a 229,5 kilometrem ve směru z Brna na Vyškov ŘSD zahájilo na konci května a potrvají do konce srpna. Během nepřetržitých prací bylo jen za šest dní a nocí vybouráno a odvezeno na skládky 70 tisíc tun betonové suti. Díky takto nastavenému systému práce jsme ušetřili další dva měsíce uzavírky. Prakticky se přerušují jen ty práce, které jsou příliš hlučné. Například míchání a dodávky betonu," řekl ministr Ťok.
Za dvacet dní od zahájení stavby u Vyškova začala pokládka nového cementobetonového krytu o celkové ploše 85 tisíc metrů čtverečních. Dálnice zde bude vybetonovaná během 16 betonážních dnů. Tam, kde je to možné, práce probíhají ve 24hodinovém režimu.
Celkově se termíny zkracují
Nepřetržitě se už dnes pracuje také na některých dalších úsecích dálnice D1. „Celkově se ty termíny zkracují. Jedeme na ekonomickou výhodnost, tedy 80 procent cena stavebních prací, 20 procent je čas a ty časy stahujeme na minimum,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa s tím, že ŘSD zavedla speciální kontrolory kvality staveb.
„U nových úseků trvám na tom, aby se všude, kde je to možné, pracovat nepřetržitě. Využít se musí minimálně celá doba slunečního svitu a na místě by neměla pracovat jedna šestnáctihodinová směna, jejíž výkonnost je nízká. Rádi bychom společně s ŘSD dosáhli toho, aby se pracovalo na dvě směny,“ dodal Ťok, který v létě hodlá zkontrolovat všechny rekonstruované úseky nejvytíženější dálnice v zemi a jednat o tom, aby se práce zintenzivnily a termíny oprav zkrátily.
Informace o dopravních omezeních a uzavírkách najdou řidiči přehledně (ZDE). Mohou také využít bezplatnou asistenční službu ŘSD na telefonu 800 280 281.