Ministerstvo dopravy tak může dojednat s firmou Kapsch potřebnou součinnost, aby mohla vypsat technologicky neutrální otevřené výběrové řízení na nový mýtný systém.
"Jsem rád, že vláda přijala naše argumenty a podpořila jediné reálné řešení, abychom mohli od příštího pokračovat s výběrem mýta ve výši 10 miliard ročně. Na nový mýtný systém už chystáme soutěž, ale nejbližší období nelze kvůli špatné smlouvě z minulosti řešit jinak než se současným provozovatelem. Pokud nám smlouva nedává kontrolu nad všemi částmi systému, nepohneme se zkrátka dál bez jednání s nynějším dodavatelem,“vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok.
Výběr mýtného zajišťuje v České republice konsorcium společností v čele s firmou Kapsch. Kvůli smlouvám z roku 2006 a dodatkům o rok později se nepodařilo vypsat soutěž na jiný systém. „Dělali jsme všechno proto, abychom se dostali k otevřenému tendru, ale současná smlouva nepočítala nikdy se svým koncem a předáním jiné firmě," vysvětluje ministr dopravy s tím, že nyní může dojednat s firmou Kapsch lepší podmínky a hlavně napravit chyby z minulosti.
Ministerstvo dopravy zároveň se zajištěním výběru mýta po roce 2016 připravuje soutěž na nový mýtný systém. V současnosti vybírá mýtného manažera, který bude zakázku chystat. O tuto zakázku projevilo zájem pět firem. Vítěz bude mít za úkol kromě zpracování zadávacích podmínek soutěže také nastavit tarifní politiku, podle které se nastaví budoucí mýtné sazby.