„Řidič zaregistruje přes internet nebo v mobilní aplikaci registrační značku vozidla, zaplatí a už nemusí lepit známku na čelní sklo. Počítáme i s tím, že poplatek půjde uhradit i na vybraných distribučních místech, kde si dneska řidiči kupony kupují. Ušetříme tím až sto milionů korun za tisk a distribuci klasických známek,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.
Od roku 2021 si tak řidiči vozidel do 3,5 tuny budou moci vybrat mezi on-line platbou a nákupem na prodejním místě, papírové kupony úplně skončí. Prakticky totiž půjde zaregistrovat přes e-shop registrační značku vozidla, zaplatit dálniční poplatek a jezdit. Kupovat bude možné stejně jako dnes desetidenní, měsíční a roční kupóny. Změna způsobu úhrady časového poplatku dálniční poplatek nezvýší, a tak se počítá nadále s cenami 310 korun, 440 korun a 1 500 korun. Vláda se rozhodla horní limit ceny dálničního poplatku nezvýšit.
Kontrolu zaplacení dálničního poplatku bude i nadále provádět jako doposud celní správa a policie. Využívat k tomu bude několik stálých nebo mobilních kamer. Platby bude evidovat informační systém ve správě Státního fondu dopravní infrastruktury. Videotolling již používají např. na Slovensku, v Rakousku či Maďarsku, zavedení systému chystá také Německo.