Ta nová škodovka, ať již jde o Škoda - Vision C, který byl v pouhém modelu představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě a v Bratislavě, nebo již plně funkční koncept, který již skutečně jezdí, je opravdu překrásná a bylo by opravdu třeba, aby již nyní v Mladé Boleslavi připravovali její sériovou výrobu, než se tento nový a opravdu nádherný design okouká. Osobně si myslím, že by se takto vydařené auto mohlo začít opravdu co nejdříve vyrábět, a to nejprve v prestižní verzi Škoda - Superb a postupně i jako Škoda - Octávie, která je z aut této třídy u nás nejprodávanější. Určité shodné designové rysy, zejména přední masku, světla a zrcátka, by pak mohly mít i ostatní škodovky, zejména Škoda - Rapid, popř. i Škoda - Fábie, ale to už ponechme na rozhodnutí tvůrců a managamentu Škoda - Auto.
Nedávno, při návštěvě předsedy české vlády B. Sobotky v koncernu Škoda – Auto, bylo rozhodnuto i o tom, že v odštěpném závodě automobilky v Kvasinách, se bude vyrábět zcela nový škodovácký SUV, který zatím nebyl představen in natura, ale podle zatím publikovaných návrhů a skic vypadá rovněž velmi zdařile. Je tedy vidět, že když se nechá návrhářům a konstruktérům volná ruka a nikdo je zbytečně v jejich tvůrčí invenci neomezuje, že umí udělat opravdu světové a hlavně krásné auto a určitě i za přijatelné peníze.
Tyto nové líbivé linie představené škodovky zaručují, že se česká, nebo přesněji řečeno česko – německá Škodovka, stane opravdu designově světovým vozem a nechá za sebou historii, která byla po celá dlouhá léta poznamenána určitými socialistickými předsudky, direktivami z RVHP, hloupými úvahami různých stranických činitelů a v poslední, již nové době, i doslova korejskými variacemi, které se snad ke škodě věci nejvíce odrazily i na minulé verzi Škody - Superb. Kam se na tuto nově představenou verzi naší Škodovky dnes designově hrabe zbytečně nabubřelé Audi, přeumělkovaný Peugeot či Citroén, které byly kdysi rovněž překrásnými vozy, ale jejich neustálým vylaďováním a faceliftováním, spadly postupně všechny do nezajímavé šedi a všechna jejich auta jsou takřka stejná a zajímavá pouze vymoženostmi moderní techniky.
Ale chce-li naše automobilka opravdu prodávat, a to nejen v zahraničí, kde jsou vozy Škoda stále ještě nabízeny v podstatě pod cenou, ale i u nás doma, musí mít na zřeteli zejména to, že solventnímu zákazníkovi se to auto musí v prvé řadě líbit a teprve pak se, vyjma aut vyloženě pracovních, díváme na to ostatní. Takže auto prodává zejména karoserie, její líbivé a neokoukané tvary a také pochopitelně barva, krásný a dobře propracovaný a barevně sladěný interiér a v neposlední řadě i nepřemrštěná cena, která je zejména v České republice pro většinu zákazníků důležitá.
Jsem plně přesvědčen, že toto všechno, si pracovníci koncernu Škoda - Auto velmi dobře uvědomují a doufám, že takto překrásný bude již nový Superb, který začne v roce 2015 jezdit po českých silnicích. Opravdu by bylo i pro naši Škodu velmi škoda, kdyby tomu tak nebylo.
Já osobně smekám před prací škodováckých návrhářů a do budoucna jim přeji, ať se jim práce i nadále daří. Za navržení tohoto krásného nového českého auta a jeho prosazení do sériové výroby je třeba všem návrhářům a konstruktérům poděkovat a šéfdesignera tohoto překrásného automobilu, Jozefa Kabaně, navrhnout na vysoké státní vyznamenání. Opravdu si to zaslouží!
Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D.
Stínový ministr vnitra za LEV 21 a kandidát do Evropského parlamentu za LEV 21