Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA

  • TOP 09
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

22.01.2013 15:16:45 - Klára S.

RE: reforma ZŠ

Hodně se teď mluví o reformě základného školství. Mohu se zeptat, jakou reformu byste volila Vy? Souhlasíte se současným záměrem? Kdo na ni pracuje? Jen politici? Mě osobně přijde reforma vhodná, jen mám obavu o její efektivnost. Kde budou školy brát na nové učitele jazyků? A jak malým dětem vysvětlíte zlomky? Já osobně mám již nyní problém s tím, že se dítě učí jazyk od 3 třídy, kdy ale ještě neví, co jsou slovesa, pod. jména…., jak mu mám pak něco vysvětlit v aj? Musím mu nejdříve vysvětlit slovní druhy v čj, což se ve škole ještě neučí! A ještě jeden dotaz. Budete o reformě diskutovat i s opozicí? Někde jsem zaslechla, že jste ji při tak důležitém tématu vynechali.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

27.01.2013 15:43:41 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážená paní Kláro,   došlo ke změně RVP, ty na základě školského zákona připravuje a vydává MŠMT. Je to problém odborný, ne politický, i tak RVP školský zákon v § 5 vnímá. I když nedojde ke změně zákona, změny RVP jistě můžeme považovat za součástí reformy školství. Způsob projednání a tvorby RVP je na ministerstvu, ale podíleli se připomínkami i některá sdružení, například Jednota českých matematiků a fyziků.   K připraveným změnám je třeba říci, že rozšíření výuky matematiky je potřeba, přesun výuky zlomků a desetinných čísel je jen mezi prvním a druhým stupněm. Opravdu si myslím, že speciálně toto je problém odborný - didaktický, nikoli politický.   Stejně tak je třeba posílit jazyky, puberta je ideálním období pro jejich výuku. Možná by ale bylo vhodnější vyučovat jen jeden jazyk a začít s jeho výukou dříve. Ale to je opravdu otázka didaktiky. Počet hodin se žákům nezvětší, změní se jen jejich rozložení ve studiu - v ročnících, které může také každá škola v ŠVP zvolit různě.   Skutečný problém je ale nedostatek učitelů jazyků, speciálně na menších městech a vesnicích. Na dalším jednání našeho sněmovního výboru na konci února budeme požadovat informaci a zdůvodnění po MŠMT.
  S přátelským pozdravem   Anna Putnová