Dr. Libor Rouček

Bývalý europoslanec
  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,84. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

31.05.2013 15:13:58 - qwer

Technická kontrola užitkových vozidel

Podle představ socialistických a komunistických europoslanců by měli policisté nově zastavovat a kontrolovat užitková vozidla ne podle jejich technického stavu, ale podle firmy, která je vlastní a provozuje. Jak to by to jako vypadal v praxi? A podle čeho se bude firma posuzovat? A jak já poznám, zda tedy mé auto odpovídá či ne? Přijde mi to jako naprostá blbost!!!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

03.06.2013 22:20:39 - Dr. Libor Rouček
Technické poruchy stojí za 6 % všech autonehod, při nichž každý rok umírá 2 tisíce lidí. V současné době odhlasoval Výbor pro dopravu v Evropském parlamentu návrh legislativního balíčku, který obsahuje minimální pravidla pro technické kontroly a systém silničních kontrol založený na hodnocení rizik včetně nových pravidel pro registraci vozidel.

Navrhovaný systém hodnocení rizik je nejspíše to, co máte na mysli. Ano, v rámci kontrol bude možné se zaměřit více na vozidla provozovaná společnostmi, které mají historii špatných výsledků. Jedná se o naprosto regulérní krok, jehož cílem je zabránění počtu úmrtí způsobených technickými vadami. Firmy se tedy budou posuzovat nadále především podle technického stavu jejich vozidel a i podle jejich „rizikového profilu“. Jinými slovy podle toho, zda u nich došlo v minulosti k častým nehodám způsobených nedostatky technického stavu. Cílem je předcházení rizik a také snížení kontrolní zátěže provozovatelů, kteří svá vozidla řádně udržují.

O balíčku nových předpisů jako celku by měl Evropský parlament hlasovat na červencovém plenárním zasedání.

S přátelským pozdravem Libor Rouček