ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.08.2015 14:07:17

Zpravodaj jaro-léto 2015, Zprávy z úřadu a obce

Zpravodaj jaro-léto 2015, Zprávy z úřadu a obce

Krátké shrnutí starosty Jaroslav Huňata k práci obce, zastupitelstva obce a obecního úřadu v Dubenci za první pololetí roku 2015.

Za první pololetí roku 2015 se toho již mnoho událo a tak ve zkratce shrnu dění v obci a v zastupitelstvu za jednotlivé měsíce. 

Leden - únor 2015.

Práce zastupitelstva a obce Dubenec:

V měsíci lednu, že byly dokončeny práce na novém bytovém řádu a nových požárních směrnicích pro jednotlivé objekty nájemního bydlení v majetku obce Dubenec, včetně instalace informačních desek.

V rámci vodoprávního dozoru v lokalitě nad bytovkami obec ve spolupráci s vodoprávním úřadem ve Dvoře Králové nad Labem pracovala na dohledání původního vlastníka vodního díla a toho poté donutit k jeho převzetí.

Proběhla kontrola na činnost matriky – výkon přenesené působnosti. Tato kontrola se konala 13.1.2015, byly zjištěny pouze drobné chyby, které Krajský úřad vyřešil poskytnutím metodické pomoci.

Proběhlo jednání s Pozemkovým úřadem v rámci JPÚ „U Lomu“, na kterém bylo dokončena směna pozemku z majetku obce s ing. Stormem, tak aby vznikl pás pro přístup k pozemku manželů Schöndorfových.

Byl vyhlášen konkurs na nového ředitele Základní školy Dukelských bojovníků a mateřské školy Dubenec, okr. Trutnov. Do 27.2.2015 mohou uchazeči podávat přihlášky. Dalšími kroky je první schůzka výběrové komise, kontrola správnosti přihlášek a pohovor se zájemci.

Investiční projekty obce Dubenec

Multigenerační zóna hřiště u Obecního úřadu – dne 4.2.2015 byla projednána žádost o proplacení dotace s SZIF v Hradci Králové a provedena formální kontrola písemností.

Biologický odpad Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice – byla uzavřena kupní smlouva, koncem měsíce března 2015 budou naskladněny kompostéry.

Zahrada základní a mateřské školy – Byla uzavřena smlouva o dílo, následně započaly práce vedoucí k předání staveniště.

Bylo dovezeno očekávané dopravní vozidlo Iveco pro zásahovou jednotku dobrovolných hasičů.

Údržba zeleně a technické služby

Probíhaly tradiční zimní práce, bylo zahájeno kácení břehu pod bioskami. Na žádost občanů o odběr dřeva byly vytyčeny jednotlivé úseky a označeny stromy vhodné k poražení.

V Pěstitelském centru nadále probíhaly práce na moštování a sušení. Za měsíc leden bylo zpracováno 800kg jablek. Největšími odběrateli byla místní akční skupina Hradecký venkov o.p.s.

Proběhly garanční údržbové práce na traktoru a malém nákladním vozidle Alficar. V opravě byl i malý traktor MTD, u kterého byla zjištěna závada na karburátoru. Proběhla i garanční oprava křovinořezu STIHL, který byl pořízen z dotace Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF).

Kultura a sport

V průběhu prosince a února proběhly akce:

24.12.2014 proběhla Půlnoční mše, v kostele Sv. Josefa, kazatelka paní Holínská se skupinou mladých lidí z Jaroměře připravili pro občany zajímavý program a mše se velmi líbila.

27.12.2014 byl uspořádán Vánoční turnaj, v Penzionu na faře, - tentokrát bez stolního tenisu. Proběhly turnaje v šipkách, kulečníku, stolním fotbale a karetní hře prší.

Hasičský ples, v Penzionu na faře, - jako tradičně byla velká účast.

Zvěřinové hody, v Dubenecké kantýně, tentokrát se jednalo o speciality z divočáka, podle slov pana Muriše byla velmi vysoká účast

Jednání zastupitelstva obce 11.2.2015.

Stěžejním bodem jednání zastupitelstva byla příprava harmonogramu jednotlivých akcí v rámci komplexní pozemkové úpravy. Zastupitelstvo zhodnotilo význam jednotlivých protierozních opatření a navrhlo harmonogram pokračování příprav a realizací jednotlivých stavebních akci.

Pro rok 2015 již byly předjednány akce v rámci Komplexní pozemkové úpravy. Prioritu má suchý poldr v Jedlině a hlavní cesta spojující Dubenec přes silnici III. třídy směr Libotov a samotu Končiny s obcí Hřibojedy.

Suchý poldr v Jedlině. Záchytná kapacita je plánována na 8600 m3, šířka koruny hráze maximálně 4 m, délka cca 80 m, maximální výška hráze 2,2m. Hráz bude osazena trubní výpustí o průměru 300 mm a ukončena do stávající vodoteče. Hráz bude provedena z kamenné rovnaniny, zakrytá zeminou. Objekt bude mimo kamenné opevnění zatravněn.

Spojovací cesta Končiny – Hřibojedy. Stavební objekt je rozdělen na dva úseky a to HC2A a HC2B. Úsek HC2A se napojuje na komunikaci III/32543 Dubenec – Libotov. Délka tohoto úseku je 900m. Cesta je navržena jako jednopruhová se šířkou vozovky 3,5m a nezpevněnými krajnicemi šíře 0,50m, povrchová úprava asfalt. V roce 2015 proběhne projekční a dotační příprava, samotná realizace proběhne v roce 2016, ovšem vše záleží na dotacích z Evropské unie a na tom jak české fondy budou uvolňovat jednotlivé výzvy z programů rozvoje a obnovy venkova. Bez dotací Evropské unie nelze takto nákladné projekty realizovat.

V roce 2016 budou připravovány protierozní akce, jako jsou příkopy a meze nad bytovkami a nad areálem Karsit Agro a.s. dále směrem dolní Dubenec. Jedná se celkem o 5 opatření. Nad bytovkami se jedná o dvě meze s příkopem šířky 13 a 15 metrů, které doplní stávající erozní pás a budou z části zaústěny do „Machova lesa“ a tím do toku Hustířanky a z části do příkopu kolem silnice III.třídy Dubenec-Libotov. Další opatření spočívají ve vybudování meze s příkopem nad zemědělským areálem, který pokračuje dál až ke Končinskému potůčku. Poslední opatřením připravovaným v roce 2016 bude mez s příkopem pod u hřbitovem a na protějším poli.

V roce 2017 budou realizovány akce připravované v roce 2016 a rovněž budou připravovány investice pro rok 2018. Stěžejní bude výstavba polosuchého poldru na horním toku Hustířanky, ten oddělí celé Doubravicko-Libotovské povodí a svede vodu do nádrže o retenční kapacitě 12500 m3, o rozměrech hráze šířka maximálně 4m, délka cca 207m a maximální výška 1,8m. Hráz bude osazena trubní výpustí o průměru 200mm a ukončena do stávající vodoteče. Hráz bude provedena z kamenné rovnaniny, zakrytá zeminou. Objekt bude mimo kamenné opevnění zatravněn. Poldr bude proveden jako polosuchý poldr s mokřadní plochou navazující na biokoridor. Další připravovaná opatření roku 2017 budou zasakovací pasy s příkopem navazující na „Šedivkovu rokli“. Biokoridor s protierozní funkcí spojující Libotov a Hřibojedy s horním Dubencem. Obnova původních protierozních příkopů a mezí v horním Dubenci.

V roce 2018 budou opět realizovány protierozní opatření a připravovány opatření pro realizaci v roce 2019. Jedná se o závěr protierozních opatření vyvolaných pozemkovou úpravou a tak budou řešena jihozápadní část obce v návaznosti na katastr Vilantic a to stavbou dvou mezí včetně odvodňovacích příkopů. Všechny opatření budou zatravněny a osázeny místními druhy stromů a keřů.

Opatření sloužící ke zpřístupnění pozemků, cesty, jsou plánovány vždy tak aby práce na cestách probíhaly současně s opatřeními na ochranu půdy před erozí.

Dalšími body jednání zastupitelstva obce bylo projednání rámcové smlouvy s Místní akční skupinou (MAS)Hradecký venkov ops., tuto smlouvu bylo zapotřebí uzavřít pro další podporu realizace projektů z programu rozvoje a obnovy venkova. Za členský příspěvek 5000,- Kč obec získává podporu organizace, která začleňuje více než 50 obcí od Královehradecké Praskačky až po obce z našeho okolí jako je Lanžov, Vilantice a Hřibojedy. Ze spolupráce s MAS Hradecký venkov ops. vznikly projekty hřiště u obecního úřadu, školky a taká Dubenecké pěstitelské centrum.

Dále byla projednána žádost společnosti ČEZ o věcné břemeno, ale nabízená cena 1000,- Kč nebyla dostatečná a proto zastupitelé pověřili starostu jednáním a navýšením ceny věcného břemena na 5000,- Kč. Jednání dále pokračovalo záměrem obce směnit část parcely s manžely Lesákovými, tak aby mohla vzniknout stavební parcela pro jejich plánovaný rodinný dům. Jako každý rok si o příspěvek zažádaly tradiční Dubenecké spolky,  Sokol, Sbor Dobrovolných hasičů a šachisté, všem zastupitelstvo poskytlo příspěvek ve výši 5000,- Kč. V diskusi projednávali zastupitelé především situaci kolem rozpadajícího se skladu u požární zbrojnice, odstranění mechu z povrchu tenisového kurtu a povolování oslav a použití zábavné pyrotechniky. Jednání bylo ukončeno po osmé hodině večerní.

Březen 2015

Práce zastupitelstva a obce Dubenec:

V únoru až březnu proběhla kontrola České správy sociálního zabezpečení na roky 2012-2014 na doklady zaměstnanců, zápočtové listy atd. Závěr kontroly byl bez chyb.

Dne 18.3.2015 proběhla první schůzka výběrové komise na konkurs na nového ředitele. K tomuto datu bylo evidováno 5 přihlášek

Proběhlo jednání s Úřadem práce. I v roce 2015 obec napomohla zaměstnat lidi v režimu VPP – veřejně prospěšných prací a to od 1.4.2015 do 30.10.2015. Úřad práce nyní pracuje s novými podmínkami a tak obec podala žádost na 4 osoby. V případě obsazení všech pracovních bylo Úřadem práce nabídnuto ještě zaměstnat o 1-3 zaměstnance více. Režim veřejně prospěšných prací se rozšířil i o sociální služby, jako například péče o seniory, dozor nad mládeží a podobně.

Investiční projekty obce Dubenec

Multigenerační zóna, Pěstitelské centrum a rekonstruovaná zasedací místnost obecního úřady úspěšně prošly kontrolami a byla odeslána žádost o proplacení peněz ze SZIF.(Státní zemědělský intervenční fond)

Biologický odpad Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice. V druhé polovině března byly naskladněny kompostéry a probíhala příprava na distribuce do zúčastněných obcí.

Revitalizace zahrad škol v Dubenci – bylo předáno staveniště, firma Ekogreen s.r.o. podepsala předávací protokol, byla pořízena fotodokumentace stávajícího stavu a proběhla schůzka ohledně stavebních úprav.

Zateplení požární zbrojnice – bylo předáno staveniště firmě Chládek a Tintěra Pardubice a.s.

Dopravní vozidlo Iveco pro jednotku JPO III – dne 10.3.2015 byl obci Dubenec doručen souhlas se zařazením do IZS (Integrovaný záchranný systém) a rovněž oznámení o vyřazení dopravní Avie, na tu bylo sjednáno povinné ručení. Za vozidla zařazená do IZS povinné ručení obec neplatí.

Výměna zdroje vytápění OÚ. Proběhla první schůzka s vítězem výběrového řízení. Na schůzce byl projednán harmonogram přípravných a stavebních prací.

Údržba zeleně a technické služby

Bylo dokončeno kácení a čištění břehu pod Bioskami. Poslední etapou bylo kácení proschlých topolů, ze kterých při silném větru odletovaly větve na blízké nemovitosti a hrozilo tak nebezpečí úrazu, či poškození majetku. Toto kácení bylo svěřeno odborné firmě.

Rovněž byly dokončeny dřevařské akce občanů, kteří si zažádali o dřevo formou výřezu a bylo přistoupeno k přípravě fakturace.

Byla blokově zametena obec zametacím vozem Alficar.

Kultura a sport

Paní Renata Derdová informovala zastupitele a proběhlých akcí v oblasti kultury.

Obecní ples, který se konal 21.02.2015 v Penzionu na Faře. Účastnilo se 80 platících hostů. Zábava byla výborná, předtančení měly děti z Dubenecké základní školy a rovněž zde vystoupili mladí kytaristé vedení panem učitelem Pelcem. Další předtančení byly ukázky orientálních tanců. K tanci hrála skupina duo Arnika pod vedením pana Kramára. Byl rovněž velký zájem o tombolu a o půlnoční slosování 10 hlavních cen. Po sečtení všech nákladů byl ples ziskový.

Dětský karneval, který se konal v sobotu 07.03.2015 rovněž v Penzionu na Faře. Tato akce byla opět realizována v kooperaci s obcí Litič. Sešlo se asi 60 dětí a rodičů. Pro děti byla připravena diskotéka, výtvarná dílnička a divadlo. Všechny masky dostaly malou pozornost.

Jednání zastupitelstva obce 11.3.2015.

Zastupitelé se na svém 6. jednání zabývali schválením smlouvy o poskytnutí dotace v rámci projektu „Zkvalitnění nakládání s bioodpadem obcí Dubenec, Lanžov, Vilantice a Hřibojedy“. Jedná se o vybavení občanů výše uvedených obcí kompostéry a drtičem větví, tak aby se snížila potřeba vyvážení kontejneru na bioodpad a tím se ušetřily finanční prostředky obce. Kompostéry byly rozděleny dle odpadové studie následovně Dubenec 150 kompostérů, Lanžov 110 kompostérů, Vilantice 105 kompostérů a Obec Hřibojedy 40 kompostérů. S návrhem smlouvy zastupitelé souhlasili.

Další bod jednání se týkal chybějících účetních směrnic, jako je oprávnění starosty k rozpočtovým změnám. Dalším bodem byla nabídka pana Dubského k prodeji komunikace na parcele č.2376 v k.ú. Dubenec, kterou obec využívá k příjezdu k protieroznímu opatření JPÚ Jedlina. Zastupitelé odsouhlasili nabídku pana Dubského a pověřili starostu zveřejněním záměru. Předposledním bodem jednání byla žádost Ing. Ladislava Provazníka o příspěvek na činnost kroužku papírového modelářství. Zastupitelé rozhodli o finančním daru ve výši 5000,- Kč, tak jako v minulých letech. V diskusi pan starosta oznámil započetí prací na kalkulacích ceny vodného a odpadů, dle finančních podkladů z roku 2014. Ing. Čížek přislíbil kontrolu kalkulací, které připraví pan starosta. Dále zastupitelé a hosté diskutovali o nutnosti oprav komunikace po zimním období, především v úseku před školními budovami a o změnách ve stylu vedení mikroregionu Hustířanka. Pan starosta oznámil nutnost schválení odepsání závazků obce do roku 2012, protože z účetních záznamů před tímto rokem není možné jednoznačně určit dlužníka, zastupitelé s odpisem souhlasili a vyzvali pana starostu, aby materiál připravil na některé z dalších jednání. Zasedání bylo ukončeno o půl deváté večer.

Duben 2015

Práce zastupitelstva a obce Dubenec:

Pan starosta oznámil, že proběhla pravidelná kontrola hospodaření z oddělení kontroly Královehradeckého kraje.

Od 1.4.2015 byli přijati zaměstnanci v režimu VPP (veřejně prospěšných prací – dotace z úřadu práce na mzdu) tj. Předák Petr Hajník, zaměstnanci údržby zeleně Pavel Folk, Hana Grossmannová, Lukáš Vávra a Denisa Suchardová. Úřad práce pro rok 2015 schválil příspěvek na super-hrubou mzdu úřadu práce na předáka je 15000,- Kč měsíčně, na ostatní zaměstnance 13000,- Kč měsíčně. Obec tak doplácí na 1 místo 160,- Kč/měsíčně. Pan starosta dále informoval o rozpočtových změnách, které nesnesly odklad a tak zde starosta využil své pravomoci k rozpočtovým změnám. Další informace byly z jednání Mikroregionu Hustířanka, kdy výbor přistoupil k reorganizaci a přípravě nových stanov. Všechny obce budou přispívat stejnou finanční částkou, ta bude určena pouze na provoz mikroregionu. Tedy převážně na odměnu managera a účetní. Funkce předsedy bude „čestná“, nebo placená jen tak, aby pokryla osobní náklady. Jednotlivé obce, které se budou účastnit jednotlivých projektů, budou hradit jen částku vlastních výdajů projektu. Manager bude pracovat pro všechny obce stejně – bude se zabývat normálním provozem Mikroregionu (výběrová řízení, zápisy, usnesení, zveřejňování) a dále se bude zabývat strategií Mikroregionu, tj. aktivně vyhledávat dotační programy, které by byly v souladu s rozvojem jednotlivých členů.

Investiční projekty obce Dubenec

Multigenerační zóna a Moštárna prošly úspěšně kontrolami, jelikož se jednalo o projekty ve spolupráci s MAS Hradecký venkov ops. jsou peníze z dotačního fondu nejprve poukázány na účet Hradeckého venkova a poté na účet obce. Obec v tuto dobu očekávala na proplacení dotačních peněz ze SZIF a Hradeckého venkova ops.

Biologický odpad Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice. Byla zahájena distribuce kompostérů a půjčování štěpkovače, další podrobnosti byly projednávány dále jako bod jednání zastupitelstva.

Revitalizace zahrad škol v Dubenci – proběhlo poptávkové řízení na dodavatele stavebních prací, které bylo rovněž projednáno dále jako bod jednání.

Zateplení pož. zbrojnice – firma Chládek a Tintěra zahájila práce v 15 týdnu, jako první proběhla demontáž prvků na fasádě a zvýšení horní atiky, tak aby bylo možné zateplit střechu.

Výměna zdroje vytápění OÚ, - ohlášené zahájení stavby bylo až po 15.4.2015

Zeleň

Byla vyklizena a zabezpečena stodola u kovárny, která byla více poškozena silným větrem.

Byla blokově zametena obec, někteří občané po zametení vymetli nečistoty ze svých dvorků, patrně v domění, že se bude zametat dvakrát. Starosta se se zastupiteli domluvil na tom, že bude rozesílat SMS den-dva před zametáním obce.

V dubnu byly naplánovány práce na dokončení oplocení obecního úřadu.

Ze statistických údajů Pěstitelského centra: Za první čtvrtletí bylo vyrobeno 131,25 kg křížal, 10,8 kg sušené červené řepy a 660 litrů moštu. Z toho byly uskutečněny pouze dary do plesových tombol a zbytek byl určen na prodej.

Kultura a sport

Proběhlo:

Velikonoční turnaj ve stolním tenise. Dne 5.4.2015 proběhl tradiční velikonoční turnaj ve stolním tenise. Opět jsme se na velikonoční neděli sešli v Penzionu na Faře. Od 12 hodin probíhala prezentace hráčů. Do turnaje se přihlásilo celkem 28 hráčů, kteří byli rozděleni do 4 skupin po sedmi hráčích. Po odehrání skupin postupovali z každé skupiny 4 hráči do "pavouka" na dvě prohry. Překvapením byla účast pana Miloše Tesaře, který hrál z invalidního vozíku a probojoval se na čtvrté místo. Rovněž o první tři místa se strhla vyrovnaná bitva. Putovní pohár nakonec obhájil pan Petr Jirásek z Litiče, na druhém místě se umístil nováček našeho turnaje pan Aleš Novák z Miletína a na třetím místě se umístil pan Jaroslav Saifrt z Lanžova. Organizátoři se shodli na tom, že v příštím turnaji již nebude umožněno minulému vítězi „přeskočit“ turnaje sehrané ve skupině.

Připravovalo se:

Jarní zpívání 2015, koncert základních uměleckých škol z okolí (Dvůr Králové n/L. a Jaroměř) a mateřských škol v kostele Sv.Josefa v Dubenci na 25.4.2015

Dubeneckou pouť od 24 - 26.4.2015, která bude zakončena mší svatou slouženou v kostele Sv.Josefa v neděli 26.4.2015 od 15:00 hodin

Fotbal ženatí x svobodní na velkém fotbalovém hřišti u kostela – v sobotu 25.4.2015, od 14:00 prezentace hráčů, od 15:00 zápas, poté zábava.

Jednání zastupitelstva obce 15.4.2015.

Po tradičním úvodu s přečtením programu jednání a volbě zapisovatele, ověřovatelů zápisu a usnesení požádal o slovo pan Radomír Joneš a Pan Joneš požádal aby se starosta obce nejprve vyjádřil ke konkurzu na ředitele školy, který proběhl odpoledne 15.4.2015. Pan starosta oznámil panu Jonešovi, že konkurzní komise nevybrala žádného kandidáta a současný ředitel školy Mgr. Aleš Malý se zavázal ke zpětvzetí své rezignace a k vedení školy po dobu minimálně do příštího roku, kdy by se eventuálně vypsal konkurz nový. Dále pan starosta sdělil, že kvalita uchazečů z hlediska pedagogických vizí a budoucích plánů a praktických schopností ve výuce se jevila jako dobrá, problémem byla neznalost základních školských norem, jako jsou Školní zákon, Zákon o pedagogických pracovnících, Zákoník práce a dále základní nižší právní předpisy jako jsou hygienické vyhlášky a podobně. Bez kterých, dle sdělení členek komise z Krajského úřadu a České školní inspekce nelze školu vést. Pan Joneš odpověděl, že mu připadá velmi nesportovní to, že Mgr. Malý se účastnil konkurzu jako člen komise a měl možnost nahlížet do materiálů jednotlivých uchazečů. Pan starosta mu odpověděl, že Mgr. Malý neměl žádný zájem účastnit se konkurzu jako člen komise, ale že on sám jako starosta byl na poradě pedagogických pracovníků základní školy a všichni odmítli účast v konkurzní komisi – Mgr. Malý na sebe tuto odpovědnost vzal z nutnosti obsazení tohoto místa v komisi. Dále pan starosta vysvětlil, že materiály jednotlivých uchazečů, jako jsou profesní životopisy a profesní osvědčení byly prostudovány při otevírání obálek a byly uloženy do trezoru, členům komise byly dále okopírovány pouze koncepce rozvoje školy jednotlivých uchazečů. Pan Joneš hovořil o tom, že není spokojen s kvalitou výuky, ani s pracovní dobou učitelů a podobně. Podle jeho názoru Dubenecká škola ztrácí dobré jméno a konkurz na ředitele byl šancí provést velké změny. Zastupitelé diskutovali na téma dojíždění žáků a další. Poté byla diskuse na téma konkurz na ředitele ukončena. V dalším bodu jednání byla projednána rozpočtová změna, kterou navrhla účetní obce Jana Řeháková. Změna rozpočtu se týkala zejména navýšení výdajů o nové zaměstnance v režimu VPP a úpravy odměn. Pan starosta zastupitelům přečetl jednotlivé paragrafy rozpočtu společně s částkami, které se měnily. Ing. Jaroslav Čížek zpracoval účetní závěrku zřizované organizace Základní škola Dukelských bojovníků a mateřská škola Dubenec, okres Trutnov. Pro ukončení účetního roku bylo nutné její schválení a podepsání jmenného seznamů všemi schvalujícími zastupiteli. Hospodaření zřizované organizace bylo vyhodnoceno bez výhrad. Zisk z pronájmu tělocvičny a prodeje obědů ze školní kuchyně ve výši 2178,81 Kč byl převeden do rezervního fondu. Dalším bodem jednání byla smlouva o poskytnutí dotace ze SFŽP (Státní fond životního prostředí) k akci Revitalizace zahrad škol v Dubenci. Pan starosta popsal, že celkové náklady akce jsou 896580,- Kč, dotace ze evropských a národních zdrojů činí 625278,- Kč, podíl obce na nezpůsobilých nákladech a vlastní realizaci činí 271302,- Kč. Zastupitelstvo schválilo smlouvu o dotaci se SFŽP v rámci projektu „Revitalizace zahrad škol v Dubenci“. Dalším bodem programu byl výběr dodavatele stavebních prací v rámci projektu revitalizace zahrad škol v Dubenci, kdy bylo nutné provést stavební úpravy, které spočívali v demolici soklu pod památníkem obětí II. světové války až na terén, tak aby mohly být provedeny zahradnické práce. Demolice schodů a nájezdu ke stojanu na kola a stavba chodníčků ze zámkové dlažby. Rekonstrukce melioračního žlabu u stojanu na kola. Rekonstrukce pískovcové zídky v průčelí. Výběrové řízení vyhrála firma Repare Trutnov s.r.o. s výslednou cenou 71531,70 Kč bez DPH. V dalším bodu pan starosta oznámil, že Královehradecký kraj vypsal dotační program na projekční přípravu akcí rekonstrukce a údržby kanalizace, vodovodů a čističek odpadních vod. V minulých diskusích již byli zastupitelé informováni o problémech bytových domů, kde dosluhuje čistička u nové bytovky a rovněž septik u starších bytovek. Povolení vypouštění odpadních vod je do roku 2018 a poté se situace bude muset řešit kompletní rekonstrukcí ČOV. V případě bytových domů by bylo optimální řešení odkanalizování všech 3 bytových domů do stávající ČOV, která se zrekonstruuje. Pan starosta vysvětlil, že je potřeba řešit problémy dříve než nastanou, protože v případě nesplnění přísných norem pro vypouštění odpadních vod můžou hrozit velké sankce ze strany orgánů ochrany životního prostředí. Jako zpracovatel projektu byla vybrána firma Akvo-Pro s.r.o. s celkovou cenou 310.025,- Kč bez DPH. Součástí dodávky je dokumentace územního rozhodnutí, dokumentace provádění stavby a podání žádosti o dotaci z programu Královehradeckého kraje a dořešení některých vlastnických ztahů v daném území. Dotace byla vypsána ve výši 300 tis. Kč na projektové práce. V případě, že se ČOV u bytových domů realizovat bude – projekční práce budou hotové a v případě schválení stavebního povolení bude možnost žádat o dotaci z programů ministerstva životního prostředí, nebo z programů ministerstva zemědělství. V případě, že vlastníci budou chtít projekt realizovat sami z vlastních zdrojů, bude jim poskytnut za úplatu rovnající se pořizovacím nákladům obce. Pokud obec dotaci na projekt nedostane, tak nebude realizován. Dále zastupitelé diskutovali o rovném přístupu ke všem obyvatelům obce, kdy si podporu zaslouží všichni, kdo budou budovat nové ČOV u svých domů. Starosta sdělil, že by pro rozpočet obce neměl být problém v příspěvku na domovní ČOV ve výši max. 30 tis. Kč. Tak jako to je například v obci Roudnice u Hradce Králové. Příspěvek by se vyplácel, stejně jako u vodovodních přípojek, oproti doloženým fakturám ze strany žadatele. Další možností je, že obec zaplatí projekční práce na domovních ČOV. Situace na SFŽP je taková, že se připravuje program tzv. decentralizovaného čištění, tedy – pro Dubenec asi jedinou schůdnou variantou řešení kanalizace. Studie centrálního čištění v roce 1995 byla na cca 52-60 mil. Kč, současný odhad je 80-90 mil. Kč. Kdežto decentralizované čištění tj, 5-8 menších „hnízdových“ čističek po celé obci se pohybuje na cca 20-25% této částky. Což už je možné z prostředků EU, SFŽP a obce realizovat. Na druhou stranu je tedy nutné rozhodnout, zda obec bude podporovat domovní ČOV jednotlivých obyvatel, nebo vyčká do doby, než bude decentralizované čištění schváleno. Tedy do doby než začne platit nový plán rozvoje vodovodů a kanalizací.

Dalšími body jednání zastupitelstva byly žádosti o prodej pozemků a to žádost paní Jany Horákové, ze Dvora králové nad Labem, která podala žádost o prodej parcely ppč.1704/4 v k.ú. Dubenec a žádost paní Markéty Snopkové o prodej parcely ppč.3008 v k.ú. Dubenec. Zastupitelstvo oba prodeje schválilo a pověřilo starostu vyvěšením záměrů prodeje na úřední desku. Zastupitelé se dále zabývali nabídkou manželů Rezkových z Nouzova, ta vycházela z osobního jednání, které proběhlo  2.4.2015, kdy osobně navštívili kancelář Obecního úřadu v Dubenci. Na osobním jednání pan Rezek nabídl obci k odkupu ¾ podílu na parcele ppč.1047/2 v k.ú. Dubenec. Ta nyní slouží jako přístupová cesta, která vede mezi domy pana Petráka a pana Noska. Pan Rezek nabízí odkup za ceny vycházející z pozemkové úpravy, tedy za 1900,- Kč + náklady řízení. Dále pan starosta uvedl, že po této parcele je možný přístup pro techniku na parcely manželů Rambouskových, Jaklových a paní Blovské. V případě, že by tato parcela nebyla v majetku obce, hrozí možnost uzavření a znemožnění přístupu k výše uvedeným pozemkům. Manželé Rezkovi dále nabídli obci k odkupu několik dalších pozemků, které podle jejich názoru budou vhodné pro obec, jako strategické pozemky vhodné pro výstavbu. Jedná se především o parcelu ppč.3463 a parcela č.3253 v k.ú. Dubenec, která přímo sousedí s cestou za obecním úřadem a nyní je vedena jako orná půda. V návaznosti na nový územní plán je právě toto místo nejvhodnější k rozšiřování Dubence a k výstavbě rodinných domů. Další na programu jednání bylo schválení vzorů smluv o zapůjčení kompostérů v rámci dotační akce „Zlepšení nakládání s biologickým odpadem obcí Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice“, které musely být doloženy právní doložkou o projednání zastupitelstvem. Vzory smluv byly schváleny. Posledním bodem jednání byla žádost Farní charity ve Dvoře Králové nad Labem. Pan starosta zastupitelům sdělil, že dne 8.4.2015 osobně navštívili kancelář obecního úřadu v Dubenci zaměstnanci Farní charity ve Dvoře Králové nad Labem a představili jednotlivé projekty, které nyní Farní charita pro občany realizuje. Pan starosta uvedl, že v minulosti již několik lidí z Dubence využilo občanskou poradnu, která funguje bezplatně a navrhnul příspěvek 2000,- Kč. Ing. Čížek opět vyjádřil svůj nesouhlas s podporou s tím, že je jeho názor již všeobecně znám. Finanční dar Farní charitě byl schválen. Starosta dále uvedl, že se pokusí aby byla otevřena poradna pro občany obce a to nejen právní poradenství z charity, ale i z úřadu práce, sociálního zabezpečení a ochrany práv dítěte. V diskusi se zastupitelé zabývali přípravou nové veřejné vyhlášky o systému nakládání s komunálními odpady, tak aby byla pro občany rozšířena o možnosti třídění biologického odpadu a o možnost odevzdávat kovový šrot a odpad. Na biologicky rozložitelné odpady mířila akce s kompostéry. Pro občany, kteří nebudou kompostovat doma na svých zahradách bude i nadále možno odkládat biologicky rozložitelný odpad do kontejneru u stodoly u kovárny. Kompostéry, uvedl pan starosta, jsou určeny nejen pro občany obce, ale i pro chalupáře.

Květen 2015

Pan starosta oznámil, že ve spolupráci s účetní obce paní Janou Řehákovou je připravován dokument „Závěrečný účet obce Dubenec za rok 2014“, jehož součástí jsou výkazy o hospodaření a auditorská zpráva. V květnu byla rovněž dokončena kontrola evidence nedoplatků obci za odpady, vodné a psy a v průběhu května-června 2015 budou rozeslány upomínky. V průběhu rekonstrukce topení OÚ došlo k posílení rozvodu elektro v kancelářích a k instalaci nových datových kabelů, zásuvek a příslušenství datové sítě.

Dne 30.4.2015 došlo k zatopení automatické posilovací stanice na vodovodu. Parcela nad pomníčkem u Lišků. Občané horního Dubence byli do 11.5.2015 bez dodávky vody. Zásobování pitnou vodou bylo vyřešeno zapůjčením certifikované cisterny na pitnou vodu od pana Miloše Dohnálka z Hvězdy, která byla umístěna u staré požární zbrojnice. Oprava trvala delší dobu z důvodu poškození elektromotorů a řídící elektroniky vodou.

Dne 30.4.2015 rovněž došlo k poruše na ventilátoru sušárny, dne 10.5.2015 ve večerních hodinách byla provedena výměna ventilátoru dodavatelskou firmou a sušárna byla uvedena do provozu. Důvodem poruchy elektromotoru byla špatná ložiska elektromotoru.

Mikroregion Hustířanka (dále MH) – proběhlo zasedání svazku obcí, za obec Dubenec se účastnili pan starosta s Ing. Čížkem. Na jednání MH bylo dohodnuto, že bude jmenován manažer s jasnými povinnostmi a úkoly. Plat manažera bude řešen snížením odměny účetní a předsedy. Bude nutné vybavit jej notebookem. Jako jediný kandidát je prozatímně za manažera jmenován pan Vladimír Jaroš.

Investiční projekty obce Dubenec

Multigenerační zóna, byla proplacena. U projektu Pěstitelského centra čekáme na peníze ze MAS Hradecký venkov ops, které ještě nebyly poukázány od Státního intervenčního zemědělského fondu.

Biologický odpad Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice. Zhruba 60% kompostérů bylo vyexpedováno a byly sepsány smlouvy o výpůjčce.

Zahrada ZŠ a MŠ – byly dokončeny výsadby a od 12.5.2015 probíhají stavební práce.

Zateplení pož. zbrojnice – firma Chládek a Tintěra dokončila práce na věnci a na zateplení severozápadní stěny. Vyskytl se problém s instalací oken, kdy firma Vekra nedodržela předepsané rozměry usazení oken a bude je předělávat. Vzdálenost špalety okna byla na rámu 4cm, Vekra usadila okna výše a horní špaleta by takto vycházela na 2cm

Výměna zdroje vytápění OÚ - byla dokončena instalace radiátorů a trubek rozvodu. Byly dokončeny stavební práce a přestavba záchodů v prvním patře na kotelnu.

Zeleň

Dokončujeme úklid větví štěpkováním.

Bylo dokončeno čištění potoka za koloniálem u Novotných a vyčištění bývalého náhonu.

Bylo posekáno fotbalové hřiště, pravidelně sečeme hřiště u OÚ a dále provádíme sekání u požární zbrojnice. Pan Joneš upozornil na to, že při sečení se dostává tráva až na kurty a je potřeba je po ukončení sečení zamést.

Proběhlo:

Fotbal ženatí x svobodní, zvítězili ženatí 7:5, akce se povedla, byla veliká účast, problém byl jen s rychlostí občerstvení a s rušením nočního klidu.

Jarní zpívání 2015, i příští rok budeme směřovat tuto akci do doby Dubenecké poutě, letos byla rovněž veliká účast. Děkujeme touto cestou Janu Šimkovi, který za jednotku SDH zajišťoval dopravu účinkujících z Jaroměře.

Čarodějnice 2015, letos zajišťovalo kompletně SDH a to včetně soutěží pro děti, akce se povedla. Za obec máme jen problém s konečným předáním, kdy hasičský dorost, který má na starosti občerstvení neuklízí tak jak bylo dohodnuto. Budeme řešit se starostou SDH panem Lubošem Lesákem.

8. Máj 2015 – jízda alegorických vozů. Akce byla posunuta z důvodu špatného počasí z 1 na 8 května 2015. Účastnilo se celkem 15 strojů, v kategorii o nejautentičtější podání zvítězili Vlaďka Šimková a Pavel Vejr, cenu za originalitu si odnesl pan Luděk Pultar z Jaroměře a za nejleštěnější traktor si odnesli cenu bratři Hanáci z Dubence. Problémem bylo opět rušení nočního klidu, u kterého zasahovala i Policie ČR.

Připravovalo se:

23.5.2015 – zájezd do divadla na představení Antoineta královna Francie. Odjezd účastníků zájezdu byl naplánován na sobotu 23. května 2015 v 9:45 – 10:00 hod. z parkoviště u obecního úřadu. Po představení bude cestou zpět do Dubence cca 45 minutová přestávka, plánovaný návrat byl ve 20-21 hod.

Dále paní Renata Derdová hovořila o přípravách „Dětskou noc 2015“. Paní Renata Derdová seznámila zastupitele s projektem „Dětská noc 2015“, která se bude konat po dětském dni, který pořádá Libotov, tak aby si akce nekonkurovaly. Dětská noc byla plánována v areálu u hasičárny, formou procházky a několika zastavení, kde si děti zasoutěží a vyhrají ceny. Občerstvení slíbili zajišťovat dobrovolní hasiči. Nepředpokládá se, že po dětské noci bude ještě diskotéka, nebo zábava. Dobrovolníci se mohli sejít 27.5.2015 od 19:00 hod. v zasedací místnosti obecního úřadu

Jelikož před jednáním zastupitelstva požádal Mgr. Malý, ředitel základní a mateřské školy, o možnost vyjádřit se ke konkursu na ředitele ZŠ a MŠ, bylo mu předáno slovo.

Mgr. Malý vysvětlil, že považuje za svou chybu, neúčast na minulém jednání ZO, kdy nemohl ihned reagovat na slova pana Radomíra Joneše. Prohlásil, že se ostře ohrazuje vůči všemu, co zde bylo na adresu školy řečeno. Dále vysvětlil proč se, jako člen komise, účastnil konkursu, a proč se také rozhodl vzít svou rezignaci zpět. Dále Mgr. Malý mluvil o problémech s počty žáků, které jsou způsobeny problémy s dopravní obslužnosti Dubenecké školy. Dalším faktorem proč se snižuje počet žáků je i nedostatek pracovních míst v Dubenci a tak rodiče, kteří dojíždějí za prací do měst, přihlašují děti do škol v místě zaměstnání. Pan Joneš měl několik připomínek a i ostatní zastupitelé se zapojili do diskuse. Dále Mgr. Malý dále informoval o stavu vybavení školy, kdy je každá třída vybavena interaktivní tabulí a učitelé s žáky mohou tak lépe komunikovat a tím lépe učit. Škola se podílí na mnoha dotačních akcích, spolupracuje s Gymnáziem ve Dvoře Králové nad Labem, děti již několik let jezdí v rámci jazykových pobytů do ciziny, pravidelně je pořádána plavecká škola a podobně. Dále umožňuje dětem z mateřské školy navštěvovat tělocvičnu a tím poznávat prostředí „velké“ školy. Na závěr Mgr. Malý podotknul, že se hodnocení pana Joneše z minulého jednání zastupitelstva dotknulo, a považuje je za nešťastně formulovaná. Do budoucna si ovšem z každé kritiky bere ponaučení a bude se snažit více zapojit do práce školskou radu a tím školu dále rozvíjet.

Prvními body jednání zastupitelstva obce bylo projednání žádostí o věcná břemena společnosti ČEZ, jednalo si již o jednou projednávané smlouvy, kdy společnost ČEZ nabídla malé finanční vyrovnání za zřízení věcného břemene. Zastupitelstvo na svém jednání v březnu pověřilo starostu vyjednáním jiných cen. ČEZ na novou nabídku reagoval a zavázal se vyšší ceny zaplatit. Zastupitelé smlouvy o věcných břemenech schválili. Dalším bodem jednání byla smlouva o poskytnutí dotace na nákup knih do regionálních knihoven, příspěvek 3500,- Kč zastupitelé schválili. Dalším významným bodem bylo vyhodnocení výběrového řízení na dodavatele stavebních prací akce „Chodníky v obci Dubenec – I.etapa“. Do výběrového řízení se zapojilo celkem 5 firem, zvítězila firma Chládek a Tintěra Pardubice, s nejnižší nabídkovou cenou 2.639.000,-- Kč bez DPH. V této ceně je kompletní dodávka chodníku od základní školy po sportoviště včetně instalace nového veřejného osvětlení. Zastupitelé se dále zabývali žádostí Mysliveckého sdružení Dubenec o příspěvek na činnost. Ing. Václav Vinšálek informoval zastupitele o tom, že prostředky obce budou využity na nákup materiálu a nezbytné opravy v honitbě (krmeliště, posedy apod.) a na opravu bažantí voliéry. Zastupitelé schválili finanční dar ve výši 5000,- Kč. Dalším bodem bylo projednání darovací smlouvy na dětské hřiště u mateřské školy, kdy společnost MAS Hradecký venkov ops. byla nositelem projektu a dotačních peněz, po uplynutí 5 let došlo k předání obci tak, jak bylo projednáno v partnerské smlouvě. Dále zastupitelé projednali nabídku České spořitelny na refinancování úvěrů z roku 2014, kdy dochází ke zlepšení úrokové sazby. Zastupitelé dále projednali žádost kroužku mladých včelařů při ZŠ Dubenec a schválili jim příspěvek ve výši 5000,- Kč, které včelaři využijí na dostavbu včelína-klubovny. Jako každý rok předložil sportovní výbor návrh na odměnu brigádníkům, kteří v zimě zabezpečovali provoz kluziště. Zastupitelé schválili odměnu pánům Dominiku Mikešovu a Radomírovi Jonešovi ml. V diskusi se zastupitelé zabývali kalkulací ceny vody. Hosté se dotazovali na zabezpečení přečerpávací ATS, tak aby opět nedošlo k jejímu poškození. Zastupitelé se také zabývali dalším postupem ve vymáhání nezaplacených poplatků za vodné, odpad a psy. Dalším otázkou byl stav čističky provozu knedlíkárny. Zastupitelé se domluvili se na tom, že v měsících červenci a srpnu se jednání zastupitelstva konat nebudou.

Červen 2015

Po zahájení jednání pan starosta oznámil zahájení správě pohledávek obce Dubenec. Byly rozeslány první informativní dopisy s pohledávkami za vodné. Již zhruba 25% občanů se ozvalo, buď svůj závazek doplatilo, nebo doneslo potvrzení o zaplacení. Dále pan starosta oznámil pokračující práce na opravě automatické tlakové stanice v horním Dubenci. Poškození bylo nahlášeno pojišťovně Generali a ta celý případ bude řešit jako pojistnou událost. Dále pan starosta dal na vědomí provedenou rozpočtovou změnu č.3/2015. Pan starosta dále informoval o dění v Mikroregionu Hustířanka. Byla projednána zpráva o stavu projektu „Doprovodná zeleň podél komunikací a cyklotras“, dále byla jmenována výběrová komise na projekt dodavatele akce „Dopravní značení“, do funkce manažera svazku byl zvolen p. Vladimír Jaroš na dohodu o provedení práce se základním platem 4 000,- Kč,Byl schválen nákup notebooku v hodnotě 11 000 Kč a byla schválena změna rozpočtu ve výdajové částce mezi položkami ve výši 11 000 Kč

Investiční projekty obce Dubenec

Projekt Pěstitelského centra byl proplacen z MAS Hradecký venkov ops., po obdržení dotačních peněz byla provedena jednorázová splátka úvěru u ČS a.s.

Biologický odpad Dubenec, Hřibojedy, Lanžov a Vilantice. 90% kompostérů je již vyexpedováno a jsou sepsány smlouvy o výpůjčce.

Projekt revitalizace zahrada ZŠ a MŠ v Dubenci, byly dokončeny stavební práce. Proběhl kontrolní den na výsadby – všechny stromy úspěšně zakořenily, s ředitelem školy bylo řešeno zalévání dřevin přes prázdniny, s části bude řešeno zaměstnanci školy a z části zaměstnanci obce

Projekt zateplení požární zbrojnice, byly kompletně dokončeny práce na zateplení polystyrénem střechy a obvodového zdiva. Byly rovněž dokončeny elektrikářské práce a práce na přípravě zabezpečovacím systému – zbývá propojení ve velitelské místnosti a další etapa je napojení na řídicí systém. Podle klimatických podmínek měli pokračovat práce na fasádě a průběžně bude probíhat úklid staveniště. Při kontrolním dni byly vytknuty nerovnosti fasády kolem vrat a některých oken.

Projekt výměna zdroje vytápění OÚ, dne 9.6.2015 bylo spuštěno tepelné čerpadlo. Bylo nutné provést výměnu filtrů topné kapaliny, které byly „řídké“ a mohly by propouštět nečistoty, které by mohly poškodit výměník tepla tepelného čerpadla. Dále byly uzavřeny smlouvy o připojení a o dodávkách, v 24 týdnu byly provedeny revize a nyní čekáme na připojení elektroměru pro tepelné čerpadlo a plynoměru pro bivalentní kondenzační kotel. Bylo zahájeno malování obecního úřadu zaměstnanci obce.

Projekt I.etapa chodníků v Dubenci - byla uzavřena smlouva o dílo s firmou Chládek a Tintěra Pardubice a.s. na projekt „Chodníky v obci Dubenec I.etapa“. Dále bylo naplánováno předání staveniště a smlouvy o technickém a autorském dozoru investora.

Zeleň

Proběhla první seč trávy. Jako každý rok bylo řešeno několik stížností na postup sečení, které, v případě své opodstatněnosti, byly průběžně řešeny.

Proběhla údržba zeleně mimo zastavěné území obce – v rámci projektu „Doprovodná zeleň kolem komunikací a cyklotras“, bylo vysekáno kolem vysazených stromů a ty byly dále upraveny tzv. „výchovným řezem“.

Pro kuchyni základní školy byl objednán nový ventilátor pro centrální odsávání digestoří školní kuchyně.

Proběhlo:

Paní Renata Derdová seznámila zastupitele s výsledkem kulturního zájezdu na muzikál „Antoinetta královna Francie“ v pražském divadle Hybernia, kterou pro občany Dubence a okolních vesnic organizoval kulturní výbor. Zájezdu se účastnilo 48 lidí, cena vstupenky včetně dopravy byla 550,- Kč. Díky tomu, že se naplnil celý autobus tak obec nic na tento projekt nedoplácela. Představení bylo hodnoceno jako velmi pěkné, jedinou vadou bylo, že divadlo Hybernia nedisponuje právě pohodlným hledištěm. Kulturní výbor bude pořádat ještě jeden zájezd, patrně v říjnu až listopadu, tentokrát na činohru – komedii a v případě zájmu budou vybaveny dva autobusy.

Dále paní Derdová informovala o průběhu akce Dětská noc 2015. Z důvodu špatného počasí se zúčastnilo pouze 30 dětí. Bylo to zklamání, ale na druhou stranu zaslouží uznání všichni dobrovolníci a členové SDH, kteří s touto akcí pomáhali. Na závěr dětské noci byly odeslány balonky s pohlednicemi, které by měl nálezce vrátit odesilateli a sdělit mu kam až jeho balonek doletěl. Ing. Čížek paní Derdové předal dvě pohlednice, které dolétly až na jeho zahradu, aby je předala malým odesilatelům.

Připravujeme:

Dále se z oblasti kultury řešil oblíbený pohádkový les, který se vždy konal první sobotu v září. Pan starosta slíbil kontaktovat paní Lucii Černou a sdělí její stanovisko Renatě Derdové.

Další akci, na kterou je nutné zahájit přípravu je Posvícení, poslední zářijový víkend. V sobotu se bude konat „Den mužů“ – silové soutěže a samozřejmě fotbal ženatých proti svobodným. Tentokrát v areálu u požární zbrojnice. Součástí této akce bude i „Bleší trh“ budou pozváni stánkaři a bude umožněno prodávat i věci lidem z obce. Například lidem doma zbývá nějaká zbytečná elektronika, nebo malý nábytek a podobně, můžou vše donést na „bleší trh“ a vše zde prodat svým spoluobčanům. Rovněž bylo navrhnuto, aby byl připraven odpolední program pro děti v rámci hasičské noční soutěže

Dále již zastupitelé přistoupili k jednotlivým bodům programu jednání

Jako první projednali zadání územní studie pro novou rozvojovou plochu na parcelách ppč.3253,3463,3462,3460 a 3459 v k.ú. Dubenec. Dle sdělení projekční kanceláře je nutné nechat zpracovat „Územní studii“, která bude řešit inženýrské sítě, parcelaci a návrh přístupu k jednotlivým domům. Ze strany zastupitelů zazněl dotaz na velikost budoucích parcel, pan starosta sdělil, že není zájmem obce z této části obce tvořit „satelitní“ sídliště, ale že je potřeba ochránit krajinný ráz a tak bude povolen nejmenší rozměr parcely minimálně 700m2. I tak je zde místo pro cca 20 rodinných domů. Součástí studie bude i příprava přístupu k jednotlivým parcelám, tedy silnice a chodníky, a dále inženýrských sítí jako je plyn, elektřina, dešťová a splašková kanalizace. Dalším bodem jednání bylo výběrové řízení na dodavatele stavebních prací pro opravu sjezdu na parcele 513/4 v k.ú. Dubenec naproti stavebninám. Vítězem se stala firma BORTA s.r.o. z Černožic s výslednou cenou 74528,- Kč. Dále se zastupitelé zabývali projednáním závěrečného účtu obce za rok 2014 a účetní uzávěrky kterou jmenovitě schválili a rohodli o přesunu výsledku hospodaření ve výši 959.789,- Kč do účetního roku 2015. I další bod jednání měl administrativní charakter, jednalo se o schválení rozpočtové změny č.4/2015, kdy bylo nutné provést zaúčtování dotací. Další bod jednání byla žádost občanského sdružení WIST, která se týkala příspěvku na činnost v oblasti sportu a cyklistiky. Odložili své rozhodnutí do dalšího jednání zastupitelstva a požádali starostu, aby oslovil občanské sdružení WIST a požádal je o detailnější představení sdružení. Dalším bodem bylo hlasování o odměnách členkám sboru pro občanské záležitosti. Ten v prvním pololetí organizoval 3x sraz seniorů, Jarní zpívání 2015, proběhlo 29 návštěv seniorů s gratulací. Proběhly 2 semestry univerzity 3 věku. Dále členky vypomáhaly při úklidu v kostele před Dubeneckou poutí. Dále se zastupitelé zabývali věcným břemenem inženýrské sítě pro nemovitost čp.91, jedná se o pramenní vývěr studánku za bývalým koloniálem Novotný. Je zde vybudován přivaděč užitkové vody pro nemovitost čp.91 manželů kovářových. Projednána byla i směna části parcel ppč.446/1 za část ppč.3775 v k.ú. Dubenec pro manželé Lesákovi, tak aby vznikla parcela pro výstavbu plánovaného rodinného domu. Dalšími bydy bylo rozdělení a prodej odděleného dílu parcely ppč.3410 panu Michalu Štarmanovi, prodej parcely ppč.1704/4 paní Janě Horákové a prodej parcely ppč.3008 paní Markétě Snopkové. Zatupitelé rovněž souhlasili s odkupem parcely ppč.2376, příjezdové komunikace od manželů Dubských, odkup ¾ podílu na parcele ppč.1047/2 od pana Jiřího Rezka a odkoupení parcel ppč.3253 a ppč.3463 od manželů Rezkových.

V diskusi se řešilo vydání Dubeneckého zpravodaje, stav posekání trávy a rovněž zarůstání vodního toku Hustířanky travou. Dále odvod srážek z přívalových dešťů na horním konci krátké strany, stav trestního oznámení na bývalou starostku Yvetu Šimkovou a stav automatické tlakové stanice vodovodu v horním Dubenci po opravě. Jednání zastupitelstva skončilo ve 21:10 hod. Zastupitelé se rovněž dohodli na pořádání dalšího zasedání druhou středu v září, tedy 9.9.2015.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama