Dle primátorky Krnáčové musí město v postupu proti řidičům Uberu přitvrdit a provádět více kontrol a udělovat více pokut. S tímto postupem ale nesouhlasí předseda pražské ODS a zastupitel Filip Humplík.
„Souhlasím, že současná situace je dlouhodobě neudržitelná a že se musí řešit. Zákony platí pro všechny a Uber pouze využívá právní kličky, aby jeho řidiči nemuseli plnit stejné povinnosti jako řidiči klasických taxislužeb. Řešení ale není ve větší represi, ale ve spolupráci mezi magistrátem a Sněmovnou navrhnout takovou úpravu, která narovná trh a zajistí spravedlivé podmínky pro všechny,“ dodává Filip Humplík.
Řidiči Uberu místo klasického taxametru používají internetovou aplikaci, která vypočítá výši jízdného podle ujeté vzdálenosti dle záznamu gps, nemají vozy označené jako Taxi a ani nemusí skládat povinné zkoušky z místopisu nebo viditelně uvádět cenu za ujetý kilometr.
„Žijeme v 21. století a představa, že Uber zakážeme nebo všem jeho řidičům znechutíme podnikání neustálými kontrolami natolik, že přestanou jezdit, je nereálná. V zájmu Pražanů je taková legislativní úprava, která zajistí, že vedle sebe bude moci existovat jak klasická taxislužba, tak nové způsoby přepravy jako je Uber nebo Liftago. A pro všechny řidiče musí být stejné a férové podmínky,“ uvádí Filip Humplík.
„Snahou primátorky by mělo být nalezení kompromisního řešení pro všechny účastníky trhu. Namísto toho přichází jen s primitivním zvyšováním pokut a častějšími kontrolami ze strany magistrátních úředníků. Když není primátorka schopna najít řešení, bude muset její roli zastat opozice,“ uzavírá Filip Humplík.