„Je to velký úspěch, na dohodě jsem pracoval od svého nástupu na magistrát. Otevře se díky ní cesta k výstavbě první etapy nové trasy metra D z Pankráce do plánované stanice Nové Dvory. Za dohodou stojí intenzivní úspěšné vyjednávání hlavního města a Dopravního podniku Praha a také konstruktivní jednání ze strany vlastníků,“ řekl Adam Scheinherr. Iniciální dohoda je také podmínkou pro zpětvzetí žaloby několika vlastníků na zrušení územního rozhodnutí metra D. Stažení druhé ze žalob, ze strany společnosti Arkády Pankrác, dnes potvrdil Adam Scheinherr.
Obdobnou dohodu uzavřelo hlavní město také u plánované stanice Nemocnice Krč. Dohoda umožní vlastníkům pozemků nad podzemní částí metra a u vstupu a výstupu ze stanice výstavbu vlastních projektů. V okolí stanice Nádraží Krč mezi Jižní spojkou a ulicí V Podzámčí a podél železniční tratě by měly vyrůst obytné domy a administrativní budovy, v západní části území chtějí vlastníci vybudovat hotely. „Centrální část by měl tvořit park s vodními prvky, aby cestující vystupovali z metra do příjemného prostředí. Pro řidiče počítáme také s vybudováním parkovišť P+R,“ doplnil Adam Scheinherr.
„Jak jsme slíbili v koaličním programu, zahájení stavby Metra D je pro nás zásadním krokem v řešení dlouhodobých dopravních problémů, které tíží naše hlavní město. Jsem nesmírně rád, že díky kvalitně odvedené práci náměstka pro dopravu Adama Scheinherra, jsme faktickému zahájení stavby Metra D zase o trochu blíže,“ řekl primátor Zdeněk Hřib.
Iniciální dohoda o koordinovaném postupu v lokalitě plánované stanice Nádraží Krč má platit deset let. Navazovat na ni nyní budou dílčí smlouvy konkretizující práva a povinnosti smluvních stran.