Křižovatka Legerova x Vinohradská je důležitým uzlem na hranici pražské památkové rezervace a zástavby Vinohrad, v jejímž okolí se nachází budovy Národního muzea. Zároveň je toto místo přirozeným propojením a přechodem mezi Novým Městem a Vinohrady. Podchodem denně prošlo zhruba 21 000 lidí denně. Zároveň rušnou Legerovu denně přebíhá 450 lidí.
„Měli bychom maximálně podporovat nejpřirozenější pohyb po městě, kterým je chůze. Mezi dvěma městskými částmi chodí desetitisíce lidí denně. Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času budou moct lidé přejít silnici. Doposud bylo možné se dostat k Václaváku nebo na Vinohrady pouze temným podchodem. Nyní probíhá pravidelná oprava technologií semaforů a počítáme zde i s úpravou tramvajové trati. Při té příležitosti jsme rovnou navrhli přechod pro chodce, který řidiče na magistrále nijak nezdrží,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.
„Bezbariérové a pohodlné propojení Vinohradské ulice, Škrétovy ulice a Václavského náměstí je dlouhodobé přání Dvojky. Jednodušší propojení trasy pro chodce, ale i tramvajové trati velice vítáme a považujeme ho za jednu z priorit," uvádí Jan Korseska, místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic.
Přechod navazuje na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů, a je tak logickým pokračováním kultivace veřejného prostranství na jednom z nejvýznamnějších míst české historie i současnosti. Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem. Dosud museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, aby se dostali na metro.
„Úrovňové přechody pro chodce byly nově obnoveny před Historickou budovou Národního muzea a je tak logické pokračovat v napojení muzejní oázy na její okolí přirozeným a pohodlným způsobem, tedy po povrchu,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR), který má celou koncepci přeměny okolí Národního muzea pod palcem.
Město počítá s dalšími úpravami tramvajové trati a jejím napojením na již položenou trať mezi budovami Národního muzea, odkud se tramvaj napojí na Václavské náměstí a v budoucnu i před novou výpravní halu hlavního nádraží ve Vrchlického sadech.