Proto nyní vypisujeme veřejnou zakázku na dodání nových tramvají. Těch chceme závazně nakoupit 40 s možností dokoupit dalších 160 tak, aby bylo možno nejen obsluhovat rozvíjející se tramvajovou síť, ale také nahradit část starých vysokopodlažních a dnes již nevyhovujících vozů T3. Na jejich nákup se navíc pokusíme získat dotaci z Národního plánu obnovy.
Nové tramvaje budou nízkopodlažní, klimatizované, dostatečně kapacitní a v kritériích na jejich výběr najdeme několik podmínek, které cílí na co nejpřívětivější tramvaj pro příští desetiletí.
Nové tramvaje budou dodávány od roku 2025. Veřejná zakázka je nastavená tak, že nebude hrát roli jenom nabídnutá cena, ale také spotřeba energie, náklady životního cyklu a délka záruční doby.
U autobusů máme v Dopravním podniku hlavního města Prahy nejmladší vozový park, co kdy byl. U tramvají je to jiný příběh. S jistotou mohu říct, že nové pražské tramvaje budou bezbariérové, pohodlné, klimatizované a tiché.