Problémem kapacity Barrandovského mostu není samotný most se čtyřmi jízdními pruhy v každém směru, ale průplety na předpolích mostu. Společnost SATRA tak pro hlavní město a pro Technickou správu komunikací (TSK) připravila studie několika variantních řešení dopravy, které by měly navýšit kapacitu nejen průpletů a mimoúrovňových křižovatek (MÚK), ale i vytvořit přímý jízdní pruh, který by mohl zvýšit maximální rychlost na mostě a ulevit tak zejména tunelům na Městském okruhu (MO) a na něj navázaných komunikací v dalších částech metropole.
„Barrandovský most je nejvytíženější most v České republice. Denně ho přejede 144 000 aut. Není ale pouze mostem přes Vltavu. Na obou jeho předpolích na březích Vltavy se nachází také komplikované křižovatky, které jsou rovněž i úzkými hrdly Městského okruhu. Zároveň až dokončíme Radlickou radiálu, se doprava na Barrandovském mostě se zvýší a o to více bude nutné zajistit plynulý průjezd důležitým dopravním uzlem. Díky úpravě vodorovného dopravního značení jednoduchou úpravou po dokončení první etapy rekonstrukce vytvoříme přímý jízdní pruh z tunelů Městského okruhu na Jižní spojku a dál na dálnici D1 bez komplikovaného přejíždění z pruhu do pruhu a auta se vyhnou průpletům,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.
Práce na podrobné studii, které navázaly na prověřující studii „MÚK Barrandovský most – prověření alternativních řešení dopravy“, ukázaly možná řešení. Jejími stěžejními výsledky bylo stanovení výchozí před-etapy a následné finální stavební varianty změn dopravního řešení, které mají potenciál zlepšit plynulost dopravy v předmětné lokalitě. Výsledky vzešly na základě modelování dopravy v programu VISIM.