Příprava lávky HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem jde jako po másle. Dnes jsme na Radě potvrdili výběr zhotovitele a zahájení stavby už v podstatě nic nestojí v cestě. Nejpozději na podzim chceme kopnout do země a do konce příštího roku bude hotovo. Už se na nový pražský most moc těším. Aby taky ne, od Trojského mostu se přes Vltavu nepostavilo nic. Trojská lávka akorát spadla a postavili jsme ji až my.
Díky lávce HolKa se karlínští dostanou za pár minut před brány Holešovické tržnice. Urychlí taky cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna.
Zároveň stavíme a opravujeme jednou a pořádně. Stavbu jsme spojili s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať, a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Posvítíme si taky na sto let starou kanalizaci.
Postupně s PRAHA SOBĚ splácíme obrovský dluh, který se nečinností na mostech v Praze podepsal. Během necelého roku jsme postavili Trojskou lávku. Holka už má zhotovitele a na Dvorecký most jsme před vypsáním veřejné zakázky. Představte si to. Za rok touhle dobou budeme mít rozestavěné dva úplně nové mosty! To je obrovský úspěch. V Praze už mosty nepadají. Staví se nové. Rozvíjíme pražskou infrastrukturu pro jednotlivé druhy dopravy, ale taky se zodpovědně staráme o existující mosty.
Běží veřejná zakázka na zhotovitele rekonstrukce Libeňského mostu. Rekonstruujeme Barrandovský most, vyměňujeme povrch na Hlávkově mostě. Vedle nové podoby veřejných zakázek, kdy nesoutěžíme pouze na cenu, jsem na TSK Praha taky posílil kontrolu mostů a o rekonstrukcích se nyní rozhoduje na základě tvrdých dat. Provádíme zatěžovací zkoušky, díky kterým poznáme do detailu technický stav mostů a rekonstrukce naplánujeme rychlejší, kvalitnější i levnější.